سنگین وزن های صحنه را پیدا کن

توضیحات آموزش

قطعاً برای هر تری دی آرتیستی پیش‌آمده است که صحنه‌ی سنگینی را کارکرده و حال با پیداکردن آبجکت های سنگین، خواستار جایگزین کردن و یا ریتولوژی یا اوپتیمایز کردن و یا پروکسی کردن آن‌ها است؛ تا بتواند راحت‌تر درصحنه کار کند و رندر سریع‌تر و بهتری از صحنه داشته باشد. در این ویدیوی کوتاه آموزشی از آموزش تری دی مکس به آموزش شناخت سنگین‌وزن‌ترین آبجکت تری دی مکس در پروژه می‌پردازیم.

تنظیمات Select From Scene

برای این کار می‌توان دکمه‌ی H روی کیبورد را زده، اینک در صفحه‌ی بازشده (Select From Scene) لیست تمام آبجکت های صحنه را می‌توان مشاهده نمود. لازم به ذکراست که در سایت ویویدویژوال می‌توان دنیایی از آبجکت رایگان را مشاهده دانلود کرد تا در پروژه‌های خود به نحو احسن استفاده کنید. روبروی هرکدام از این آبجکت ها می‌توان ستون‌هایی را اضافه کرد تا اطلاعات بیشتری از هر آبجکت را در اختیار ما قرار دهد. کافی است در قسمت کاستومایز (Customize) روی گزینه‌ی Confing Columns کلیک کنید و روی قسمت‌های مختلف دارای خصوصیات متمایز دابل کلیک کرده تا به این قسمت اضافه شود. حال در این ویدیو می‌خواهیم تعداد Faces های این پروژه را بدانیم. روی قسمت Faces دابل کلیک کرده اینک تعداد Faces ها برای هر آبجکت را مشاهده می‌شود.

می‌توان بجای مرتب‌سازی این لیست بر اساس نام، بر طبق خصوصیات مختلف به‌دلخواه آن را ردیف نمایید. برای مرتب‌سازی بر اساس تعداد Faces ها، روی کلمه‌ی Faces کلیک کرده در این صورت، به ترتیب از کمترین Face تا بیشترین Face به ترتیب در لیست نمایش داده می‌شود… اگر بار دیگر روی کلمه Faces کلیک کنید از بیشتر به کمتر نشان داده می‌شود یعنی Faces های زیاد در ابتدای لیست قرار می‌گیرد که می‌توان درک کرد کدام آبجکت بیشترین تعداد Face درصحنه را دارد.

قابلیت Advanced Filter

حال برای مشخص کردن نمایش آبجکت ها با تعداد مشخص، به‌عنوان‌مثال آبجکت هایی که بیشتر از 300 هزار Face داراست، جدا کند: روی قسمت Configure Advanced Filter کلیک کرده و آن را به‌وسیله‌ی پنجره‌ای که باز می‌شود تنظیم کنید: در قسمت Property می‌توان هر خصوصیتی در نظر بگیرید. مثلاً Faces را انتخاب می‌کنید. در قسمت Condition می‌توان تعداد را مشخص کنید به‌عنوان‌مثال بیشتر باشد از (Greater Than) یا کمتر باشد (Less Than) یا مساوی باشد (Equal to)؛ و در قسمت Refrence Value تعداد ان را مشخص می‌کنیم سپس گزینه Add را زده و اوکی می‌کنیم. حال آبجکت های با تعداد مشخص‌شده را به ما در لیست نمایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌راحتی آبجکت های موردنظرتان را درصحنه پیدا کنید.

حال کافی است این لیست را با نگه‌داشتن Shift و انتخاب کردن همه اوکی کنید. با رفتن به حالت پرسپکتیو و زدن دکمه‌ی Alt+Q می‌توان این آبجکت ها را ایزوله کرد. به‌راحتی مشاهده می‌شود یک سری از درختان صحنه بیشترین حجم صحنه را اشغال کرده‌اند و با انتخاب آن‌ها می‌توان این درختان را سبک‌سازی و یا پروکسی کرد تا خیلی راحت بتوان از صحنه رندر گرفت.

با مجوعه ای کامل دانلود آبجکت ویویدویژوال به طورکاملا رایگان، غنی از هر نوع آبجکت شوید.

خلاصه:

بهترین روش برای انتخاب آبجکت تری دی مکس بر اساس خصوصیات مختلف استفاده از پنجره‌ی Select From Scene و قابلیت حرفه‌ای Advanced Filter، بدون استفاده از پلاگین است.

دوره آموزش تری دی مکس (I-Max)

2,400,000 تومان 48%

1,250,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید