پرسوناژ با کیفیت در cosmos

توضیحات آموزش

در این ویدیوی آموزشی کوتاه از دوره آموزش dmax3، می‌خواهیم به‌صورت خیلی سریع و ساده در محیط مکس، از پرسوناژهای خوب و باکیفیت استفاده کنیم. این آموزش برای افرادی که با نرم‌افزارهای ویری و کرونا مشغول به کار هستند، بسیار مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

Presets در 3dmax

درجعبه ابزار پنجره Cosmos Browser را بازکرده و در بخش 3D Models قسمتی به نام Presets اضافه‌شده است که در ان یک سری Presets های آماده وجود دارد. Presets اول که اخیراً اضافه‌شده، Walking People 001 نام دارد؛ و می‌توان آن را به‌راحتی در مسیر دوبعدی یا Spiline قرارداد. با دقت در گوشه‌ی سمت راست‌بالا یک کمکی بنام Drag and Drop on a spiline,or click Import after selecting a spiline وجود دارد که این قابلیت را دارد که پرسوناژها را در امتداد یک spiline اسکتر (Scatter) کند. نکته‌ی مهم این است که تمامی این Presets ها به کمک Chaos Scatter ساخته می‌شود. در ویری 6 و کرونا 8 قابل‌استفاده در Chaos Scatter است.

ساخت پرسوناژ

قبل استفاده از Presets، ابتدا باید مسیری که پرسوناژها در ان حرکت خواهند کرد و ساخته خواهند شد را با لاین و spiline ترسیم کنید. همان‌طور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، در قسمت پیاده‌رو جلوی این ساختمان دو لاین ترسیم کرده‌ایم که این دو لاین به هم اتچ (Attach) شده‌اند، حتی می‌توانند به هم اتچ هم نشده باشند. حال کافی است درحالی‌که این لاین انتخاب است Presets را به آن نسبت دهید، دانلود کنید و روی دکمه Import کلیک کنید. همان‌طور که می‌بینید پروکسی‌ها و پرسوناژها ساخته شدند. می‌توان آن‌ها را در رندر مشاهده کرد.

 نکته‌ی قابل‌توجه این است که یک اسکتری (Scatter) ساخته‌شده و در بخش پایین تنظیمات آن را کاملاً می‌توانید ادیت (Edit) نمایید. بخش مهمی از آموزش تری دی مکس در این قسمت spiline Scattereing است. در قسمت Spacing فاصله‌ی بین کاراکترها را می‌توان کنترل کرد. هرچه فاصله بیشتر باشد تعداد پرسوناژها کمتر می‌شود و بالعکس.

حال کافی است روی دکمه Live-Link to Chaos Vantage کلیک کرده تا وارد ونتیج شویم و صحنه را مشاهده کنید، می‌بینید که پرسوناژها کیفیت خیلی خوبی دارند می‌توان در محیط ونتیج که یک محیط Real Time هست زوم شده و مشاهده کنید که پرسوناژها واقعاً چه کیفیت خوبی دارند و می‌توانید در پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

با آموزش‌های رایگان ویوید ویژوال مهم نیست کجای دنیا باشی.

دوره آموزش تری دی مکس (I-Max)

2,400,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید