VRay Glossy Fresnel
VRay Glossy Fresnel : در توضیحی که مدتی پیش در باب alShader جدید ویری ارائه شد اشاره ای شد به تغییر در BRDF این شیدر نسبت به VRaySkin که در آن Fresnel تحت تاثیر Glossiness قرار میگیرد. از این خصوصیت که کمک شایانی به نزدیک شدن محاسبه شیدر متریال به فیزیک دنیای واقعی می کند با نام Glossy Fresnel (Rough Fresnel) یاد می کنند.
شرکت Chaos Group قصد دارد این قابلیت جدید را به شیدر استاندارد ویری در سرویس پک آینده (نسخه ۳٫۵۰ ویری) در نرم افزارهای مکس و مایا اضافه کند.
بنابراین می توان انتظار متریال های بسیار بهتری از ویری را در نسخه آینده داشت و دیگر نیاز به استفاده از تکنیک های معروف ترکیب متریال با گلاسینس های متفاوت و یا استفاده از فال اف های کاستوم درترکیب گلاسینس ها بر اساس زاویه دید و استفاده از ویری بلند و یا کامپوزیت (که سالهای زیادی است مورد استفاده هنرمندان قرار میگرفت)
برای این منظور نیست. همانطور که مطلع هستید این تکنیک ها با اینکه به افزایش نزدیکی محاسبه متریال به واقعیت فیزیکی کمک میکرد اما به دلیل استفاده از شیدر ترکیبی دارای محاسبه طولانی تری بود که به افزایش زمان رندر به صورت فزاینده ای منجر می شد و همچنین از دقت کمتری برخوردار بود و در زوایای خاصی احتمال ایجاد نواقصی در ترنزیشن بین زوایا وجود داشت (خصوصا در انیمیشن) که باعث می شد کمتر مورد استفاده هنرمندان در انیمیشن قرار گیرد.
VRay Glossy Fresnel
اما این مباحث شاید برای همه کاربران ویری خصوصا افراد مبتدی مفید نباشد و بیشتر به دنبال تفاوت ظاهری مابین کارهای قدیم و جدید خود باشند،
برای این افراد تفاوت قابل ذکر تیرگی بیشتر انعکاس ها خواهد بود که در تصویر زیر نمایش داده شده است. همچنین می توانند انتظار پختگی بیشتری را از متریال های خود داشته باشند (مسئله ای که شاید به صورت انتقاد زیاد شنیده باشند).
و البته برای سازگاری با متریال های قدیمی ویری و درصورت نیاز هنرمند گزینه ای برای خاموش و روشن کردن این قابلیت در ویری وجود خواهد داشت.
پس به صورت کلی می توان افزایش سرعت محاسبه و نزدیکی بیشتر به دنیای واقعی را از مزیت های این قابلیت جدید در شیدر ویری عنوان کرد. که کاربران داری لایسنس ویری به زودی از این قابلیت بهره خواهند برد.
آموزش رایگان ساخت متریال چمن در موتور رندر ویری