سابستنس پینتر و در آمد دلاری
- آموزش رایگان متریال سازی
سابستن پینتر و درامد دلاری
نرمافزار سابستن پینتر Substance Painter محصول شرکت Allegorithmic، یکی از پر قدرتمندترین نرمافزارهای نسل جدید برای نقاشی، ساخت متریال و تکسچرها به سادهترین روش ممکن است. این نرمافزار علاوه بر داشتن محیط بهبودیافتهتر نسبت به سایر نرمافزارهای مشابه خود، در زمینههای فیلمسازی، بازیسازی، انیمیشنسازی، جلوههای ویژه و… محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران به دست آورده است.
اگر در زمینه فروش تکسچر و آبجکت در وبسایتهای بینالمللی برای کسب درآمد دلاری در معماری فعالیت داشتهاید، قطع بهیقین از اهمیت نرمافزار سابستن پینتر در انجام این عملیات آگاهید. یکی از ویژگیهای بارز این نرمافزار این است که میتواند تکسچرها و متریال های بسیار حرفهای برای نرمافزارهای تری دی مکس، لومیون ونتیج، آنریل انجین و سایر موتور رندرهای متنوعی که در زمینه CG پرکاربرد است، فعال باشد؛ بنابراین نقش بسیار مهمی در ارائه متریال ها و تکسچرهای بسیار حرفهایتر و رئالتر ایفا میکند.
ما نیز در مجموعه ویویدویژوال برای مسلط شدن کامل شما به این نرمافزار، طی 47 جلسه به آموزش صفرتا صد متریال سازی همراه با ارائه اسکریپتهای اختصاصی، بهصورت کاملاً پروژه محور در پکیج متریال مسترینگ پرداختیم.
خروجی گرفتن از تکسچرهای بیک شده برای سایر نرمافزارها
در این فیلم آموزشی کوتاه از آموزش متریال سازی، طریقه خروجی گرفتن از تکسچرهای بیک شده مانند، Curvature،Position، Thickness، Normal، World space normal، ID و… در سایر نرمافزارها میپردازیم. برای انجام این کار کافی است در منوی فایل، با انتخاب Export Textures روی پریست Mesh Maps کلیک نموده تا درواقع تمپلیت شما Mesh Maps شود. حال با واردکردن آدرس در قسمت Output directory میتوان سایز تکسچر (1024)، فرمت (png) و میزان color depth (16bit) را مشخص نمود. با زدن دکمه Export، بعد از چند ثانیه تکسچرها Export شده و در فولدری مشخصشده قابل رؤیت است؛ اینک میتوان در سایز نرمافزارها استفاده نمود.