روند صفر تا صد پروژه
روند صفر تا صد پروژه شبیه سازی یا Workflow یکی از پروژه را که شامل مراحل مدلینگ فضا, نحوه نورپردازی, متریال دهی و تنظیمات رندر با موتور رندر ویری رو باهم به طور کلی بررسی میکنیم.
رفرنس:
این کار از سایت www.pinterest.com انتخاب شده که در تصویر زیر مشاهده میکنید.
مدلینگ فضا:
مدلینگ این فضا به 4 مرحله تقسیم میشود که شامل مدلسازی کلی اتاق, مداسازی پنل دیواری, مدلسازی فضای بیرون پنجره و قرار دادن آبجکتهای مبلمان و وسایل هست.
برای مدلسازی اتاق و فریم پنجره از تکنیکهای edit poly استفاده شده و توسط مادیفایر UVW Map یووی مناسب آنها تنظیم شده.


برای پنل دیواری و همچنین کف اتاق با استفاده از پلاگین FloorGenerator در حالت افقی احجام با اندازه های مورد نظر تولید شده .و در مرحله ی بعدی برای پنل دیوار با استفاده از مادیفایر edit poly سطوح مورد نظر را انتخاب و به اندازه و تعداد دفعات مناسب extrude میکنیم. در نهاینت حجم رو 90 درجه rotate کرده و روی دیوار مورد نظر قرار میدیم.


برای فضای بیرونی از پلاگین Forest استفاده شده تا پوشش گیاهی مناسبی بیرون پنجره داشته باشیم.

نورپردازی:
برای نورپرداری این صحنه به دلیل وجود ورودی نور مناسب و پنجره ای بزرگ , تنها از یک مپ V-ray HDRI استفاده شده که به یک V-ray Dome Light نسبت داده شده و با تنظیم جهت تابش از تنظیمات V-ray HDRI
(Horizontal Rotation)به جهت دلخواه تابش نور و تشکیل سایه ها میرسیم.

متریال:
برای متریالهای کف و پنل دیواری از V-ray Mtl استفاده شده که به قسمت Diffuse آن مپ Multitexture داده شده و تکسچرهای چوب از طریق Multitexture در آن load شده اند.

برای طبیعی بنظر رسیدن متریال از گزینه های randomness در multitexture استفاده شده.

برای قسمت های reflection و reflction Glossiness هم میتوان با استفاده از multitexture بخش diffuse و قرار دادن یک کنترولر ColorCorrection بر سر راه آن , تکسچرهای مناسب این بخشها رو هم داخل 3dsmax تامین کرد.همچنین برای طبیعی تر شدن متریال میتوان از مپ Composite و تکسچرهای Dirt نیز استفاده کرد.

تنظیمات رندر:
برای رندر این صحنه از موتور رندر V-ray Next استفاده شده و برای GI , Irradiance map بعنوان موتور اولیه و Light Cache بعنوان موتور ثانویه تعیین شدند که تنظیمات بشکل زیر میباشد :
گرد آورنده :حسین شعبانی
2 پاسخ
رندر نهایی نیست چرا؟؟
با تشکر از مطالب مفید .
مشتاق به دیدن رندر نهایی از پروژه نیز بودم .
تشکر.