پشت پرده رندر های رئال
- تلوزیون ویوید
پشت پرده ی رندر های رئال
با تلوزیون معماری همراه ما باشید
رندر های رئال
رندر ارائه یک تصویر دو بعدی پرداخت شده از یک محیط سه بعدی مدلسازی شده میباشد و به عبارتی ساده تر همانگونه که در دنیای واقعی با استفاده از دوربین های عکاسی از یک ساختمان یا منظره عکس تهیه میشود در دنیای شبیه سازی نیز پرداخت نهایی صحنه سه بعدی مدلسازی شده را در قالب یک تصویر دوبعدی رندر میگوییم اما میزان رئال یا واقعی بودن این تصویر مجازی بر خلاف عکسهای حاصل از دوربین های عکاسی در دنیای واقعی بستگی به عوامل متعددی دارد که در این آموزش رایگان با پشت پرده رندرهای رئال آشنا خواهیم شد.
نقش رندرهای رئال در معماری
همانگونه که میدانید هدف از تهیه یک رندر معماری القای حس واقع گرایانه حضور در یک مکان مجازی شبیه سازی شده به کارفرما توسط نرم افزارهای حوزه شبیه سازی سه بعدی پیش از اجرا میباشد و با استفاده از یک رندر رئال میتوان درک صحیحی از پروژه در دست طراحی را پیش از اجرا در دنیای واقعی به کارفرما و مشتری القا نمود و برای دستیابی به این هدف تاکنون نرم افزارهای بسیار زیادی در زمینه مدلسازی سه بعدی، رندر، انیمیشن و پرزانته نهایی تصاویر ارائه شده است که هریک شامل اصول و قواعد خاص خود می باشد.
نقش رندرهای رئال در معماری
همانگونه که میدانید هدف از تهیه یک رندر معماری القای حس واقع گرایانه حضور در یک مکان مجازی شبیه سازی شده به کارفرما توسط نرم افزارهای حوزه شبیه سازی سه بعدی پیش از اجرا میباشد و با استفاده از یک رندر رئال میتوان درک صحیحی از پروژه در دست طراحی را پیش از اجرا در دنیای واقعی به کارفرما و مشتری القا نمود و برای دستیابی به این هدف تاکنون نرم افزارهای بسیار زیادی در زمینه مدلسازی سه بعدی، رندر، انیمیشن و پرزانته نهایی تصاویر ارائه شده است که هریک شامل اصول و قواعد خاص خود می باشد.
لازم به ذکر است با وجود استفاده همزمان کاربران مختلف از نرم افزار شبیه سازی یکسان همواره شاهد هستیم که سطح کیفیت رندر عده ای از کاربران بسیار ضعیف و سطح کاری عده ای دیگر بسیار قوی و رئال می باشد و دلیل این امر توجه به نکات پشت رندرهای رئال می باشد که در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.
عوامل پشت پرده رندرهای رئال
برای ارتقای سطح کیفی رندرهای رئال و پیشرفت در حوزه های کاری معماری باید به نکات زیادی توجه نمود که در این بخش به بررسی دو عامل پشت پرده رندرهای رئال شامل پرورش ذهن و پرورش نرم افزار می پردازیم.
پرورش ذهن در تمامی حوزه های کاری موجود از جمله عمران،معماری، برق، مکانیک و حتی تبلیغات و… بسیار حائز اهمیت می باشد و هر شخصی با هر نوع فعالیتی پیش از ورود به سایر حوزه های کاری مرتبط ابتدا باید دانش و مطالعه کافی در حوزه کاری خود را افزایش دهد.
به عنوان نمونه در صورت فعالیت در فیلد شبیه سازی معماری و پیش از ورود به حوزه نرم افزارهای معماری باید با مطالعه و کسب اطلاعات کامل در مورد معماری به پرورش ذهن پرداخت که در ادامه تعدادی از عوامل موثر بر پرورش ذهن در حوزه معماری را ذکر خواهیم نمود.
مورد اول : هر از چند گاهی دست به قلم شده و به کمک مداد یا راپید به ترسیم اسکیس و کانسپت های ذهنی بپردازید
مورد دوم : طرح های پر بازدید و وایرال شده مسابقات معماری را تحلیل و بررسی نمایید و نقاط مثبت و منفی آن را به خاطر بسپارید
مورد سوم : دیدن نمونه کارهای خوب در تمامی حوزه های معماری
مورد چهارم : دنبال کردن وب سایت های خبری و آموزشی مفید در حوزه معماری،طراحی داخلی،طراحی نما و…
مورد چهارم : مطالعه پیوسته و کامل در مورد معماری،طراحی داخلی،طراحی محوطه، عکاسی، دکوراسیون، نورها، مبلمان، روان شناسی رنگ ها و…
مورد پنجم : پیدا کردن دوستان کاری خوب و به اشتراک گذاری تجربیات کاری با دیگران
لازم به ذکر است که ورود به حوزه شبیه سازی معماری لزوما نیازمند کسب مدارک دانشگاهی تخصصی و تحصیلات آکادمیک نیست هر چند که داشتن تجربیات دانشگاهی مرتبط خالی از لطف نیست و یک امتیاز مثبت در این مسیر می باشد.
پرورش نرم افزار دومین عامل پشت پرده رندرهای رئال می باشد و لازمه آن یادگیری و تسلط بر نرم افزارهای حوزه شبیه سازی معماری می باشد و لازم به ذکر است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و از طرفی تنوع بالای نرم افزارها میتوان به صورت دلخواه و با توجه به نیازهای کاری خود تعدادی از این نرم افزارها را انتخاب نموده و با استمرار در آموزش دیدن به یک متخصص در حوزه مربوطه تبدیل شد.
ابزارهای رسیدن رندر های در ویوید ویژوال :
دوره آموزش ویری – آموزش رندرینگ – آموزش انیمیشن- آموزش VR و آموزش پاناورما در معماری
دوره جدید ویوید ویژوال دوره آموزش آنریل انجین – آ»ورش رندرینگ – آموزش رندر رئال تایم و انیمیشین