نحوه ساخت کتابخانه شخصی آبجکت با پلاگین Connecter
- 3dsmax
نحوه ساخت کتابخانه شخصی آبجکت با پلاگین Connecter در 3dsmax
با استفاده از این پلاگین میتوانید asset ( اسِت ) تری دی مکس خودتان را به یک کتابخانه جامع و همیشه در دسترس تبدیل کنید و در همه پروژه های خود از آن استفاده کنید. نام این پلاگین Connecter ( کانکتر ) است.
بعد از نصب و اجرای نرمافزار وقتی برای اولین بار نرم افزار را اجرا می کنید باید یک Workspace را برای نرم افزار معرفی کنید تا محتوای مورد نظر نرم افزار در آن ذخیره شود.
وقتی asset ( اسِت ) 3d خود و آبجکت هایی که از سایت های مختلف دانلود کردیم را برروی سیستم انتقال دهیم، به صورت نامنظم هستند و ممکن است که پیدا کردن آنها جهت انتقال به نرم افزار تر دی مکس اذیت کننده باشد و هر بار بخواهیم آنها را پیدا و استفاده کنیم.
اما این پلاگین خیلی کمک میکند که همه را یکجا جمع کنید و همیشه همراهتان داشته باشید.
معمولا فایل هایی را که از سایت های مختلف دانلود میکنیم به این صورت هستند که فایل مکس همراهشون هست و یک سری preview ( پریویو ) دارند و یکسری Map ( مپ ) که textures ( تکسچرهای ) همین آبجکت ها هستند.
این فرمت را سعی کنید برای تمام فایل های تری دی مکس که می خواهید آپلود کنید داخل پلاگین داشته باشید. فایل های مکس 3d + فایل های Map ( مپ ) در داخل فولدر دیگر قرار بگیرند و همه داخل یک فولدر به نام همان آبجکت باشد.
این را معمولاً خود آبجکت ها را که دانلود میکنیم دارند ولی بهتر است که چک کنید و یک مرتب سازی انجام بدهید اگر فایل اضافی اینجا هست پاک کنید. منبع آموزش ویوید ویژوال مدت زمان آموزش: 12 دقیقه
حجم فایل: 47 مگابایت مدرس: مجتبی حاتمی