۳ معمار با محتوای جذاب

توضیحات آموزش

ایده های پولساز تولید محتوا معماری

با تلوزیون معماری همراه ما باشید

3 معمار با محتوای جذاب

همان‌طور که میدانید فرایند تولید محتوا، یک‌راه بسیار مناسب برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد خدمات و محصولات شماست. درواقع محتوا هر چیزی که هست، بایستی همواره از روش‌های مختلف چه نوشتاری، چه گفتاری، چه دیداری یا هر روش دیگر بیان شود تا یک جامعه مصرف‌کننده برای محصول شما ایجاد کند. همواره محتواهای جذاب و با محور سرگرمی همیشه برای همه مخاطبان دل‌نشین و دوست‌داشتنی خواهد بود. درزمینهٔ معماری نیز همواره دقت شود، بایستی محتوا به نحوی ارائه شود که موردپسند مخاطبانی باشد که از یک نسل، نژاد یا زبان نیستند.

همواره این سؤال در ذهن دانشجویانی که به‌تازگی وارد حیطه معماری شده‌اند و یا حتی افرادی که چندین سال سابقه کار در این حوزه دارند، وجود دارد که معماران بزرگ چه‌کارهایی در صفحات و یا پیج های خود انجام می‌دهند که باعث تفاوت غیرقابل‌انکار آن‌ها شده است. در فیلم آموزشی کوتاه از آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ قصد داریم سه تن از معماران بزرگ کشور (هومن بالازاده، سید حامد حسینی و محمدرضا کهزادی) را معرفی و در ادامه، پیج ها و پست‌های آن‌ها را تحلیل کنیم.

پدیده AD BLINDNESS (کوری تبلیغات)

در این قسمت از آموزش دیجیتال مارکتینگ قصد داریم قبل از معرفی و بررسی پیج های این سه بزرگوار، شما را با پدیده‌ای به نام AD BLINDNESS (کوری تبلیغات) در بحث تبلیغات آشنا نماییم. AD BLINDNESS (کوری تبلیغات) درواقع زمانی اتفاقی می‌افتد که شما زحمت و هزینه زیادی برای تبلیغ خود انجام داده‌اید، اما تبلیغات شما دیده نمی‌شود؛ زیرا مردم هنگامی‌که متوجه شوند محتوایی که در حال مشاهده هستند، تبلیغ است سریع آن رد کرده و اصلاً دراین‌باره با شما تعارف ندارند. لازم به ذکر است چنانچه محتوای شما محتوایی باشد که یک آموزشی در بر داشته باشد، درواقع به بار علمی مخاطب بیفزاید و متعاقباً حس کنجکاوی و سرگرمی را در او زنده کند، باعث می‌شود صفحه شما را دنبال نماید. درواقع به‌بیان‌دیگر شما بایستی، تبلیغات خود را به نحوی با یک مسئله‌آموزشی ترکیب و ارائه نمایید تا دچار کوری تبلیغات نشوید. لازم به ذکر است تبلیغات کور یا AD BLINDNESS علاوه بر سوزاندن بودجه، زمان و انرژی بیش‌ازحدی را از شما گرفته و درنهایت به لحاظ زمانی شما را از سایر رقبای خود عقب خواهد انداخت.

معرفی معماران حرفه‌ای و بررسی تکنیک‌های استفاده‌شده در پیج آن‌ها

 

1- هومن بالازاده که یکی از بهترین معماران در سطح کشور است، برای تمایز خود از سایر معماران از روش‌های مختلفی برای ارائه و پرزنت پروژه‌های خود استفاده نموده است؛ به‌عنوان‌مثال همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این ویدیوی موجود در پیج ایشان مربوط به یکی از پروژه‌هایی است که در شهر تبریز انجام داده‌اند و با نرم‌افزار افترافکت به این شکل و کاملاً متمایز آن را پرزنت نمودند (این ویدیوی قرار داده‌شده در پیج مربوط به دو سال پیش بوده و آن زمان کمتر معماری از این نرم‌افزار برای پرزنت کار خود استفاده می‌کرد). درواقع هومن بالازاده با استفاده‌ی مفید از نرم‌افزارهای به‌روز، همواره سعی در به‌روز شدن محتوای خود دارد. همان‌طور که میدانید محتوایی با چنین شکل، به دلیل به‌روز بودن همواره با کوری تبلیغاتی بسیار کمی مواجه می‌شود و همواره وایرال شده و همچنین بسیار در ذهن‌ها تأثیرگذار است. شما نیز به‌عنوان یک معمار، همواره سعی نمایید از این سبک محتوایی در پیج خود استفاده نمایید و با به‌روز نگه‌داشتن خود از سایر رقبای خود متمایز باشید.

2-در ادامه یکی از جلسات دوره ویویدویژوال را مشاهده می‌کنید که در آن، نحوه استفاده از واقعیت افزوده را می‌توانید آموزش ببینید تا زین پس هر مدلی که مدنظر است، روی میز کار خود یا هرجایی در روبروی خود با ویدیوهای رئال و واقعی ترکیب نمایید. معمار شمار دو سید حامد حسینی است و با کار جالب و جذابی که در پیج خود به نام واقعیت افزوده انجام داده است و بسیار تحسین‌برانگیز است، سبب شد نام ایشان در ذهن تمام افراد مشغول در این حیطه وجود داشته باشد. در ادامه این فیلم آموزشی از آموزش دیجیتال مارکتینگ با مشاهده چند نمونه از پست‌های قرار داده‌شده در پیج ایشان، بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد. در حقیقت تولید ویدیوها و محتواهایی که واقعیت افزوده با آن‌ها ترکیب‌شده است، کاری بسیار سخت و نیازمند مهارت بالایی خواهد بود، اما درنهایت بسیار ارزشمند است. این سبک ویدیویی همواره وایرال خواهد شد، زیرا برای مخاطب بسیار جذاب است؛ درواقع همان‌طور که این ویدیو نظر مرا به‌سوی خود جلب نمود، نظر بسیاری از مخاطبان دیگر را نیز به‌راحتی به خود جذب می‌کند و این کار بسیار قشنگی است که سید حامد حسینی در پیج خود انجام داده است.

3-سومین نفر محمدرضا کهزادی است و در استوری های خود همواره سعی دارد، تعامل بسیار خوبی با مخاطب برقرار کند. ایشان با رعایت چند نکته بسیار ریز و درعین‌حال بسیار کاربردی، استوری های بسیار جذابی تولید می‌کند. درواقع محمدرضا کهزادی همواره خود را به چالش انداخته و از صفرتا صد یک پروژه را با تمام چالش‌های موجود در آن، به‌صورت سریالی برای مخاطبین خود استوری تولید و Share می‌کند. آن کار برای مخاطب بسیار جذاب است (به‌عنوان‌مثال تولید شومینه خاص، تولید میز کار برای دفتر خود، پرزنت نماهای به‌روز و نماهای دوپوسته پارامتریک و فلزی، تولید میز غذاخوری برای دفتر خود و…). همان‌طور که در این بخش از آموزش دیجیتال مارکتینگ گفته شد، تمرکز روی مباحث علمی همواره جواب دهنده است؛ درنتیجه تنها گرفتن فیلم از روند بتن‌ریزی، دیوارچینی، سرامیک، کف و استوری کردن آن‌ها هرگز سبب تمایز شما از سایرین نخواهد شد. چنانچه قصد دارید شما نیز از رقبای خود متمایز باشید، بایستی در استوری های سریالی خود به آموزش یک نکته یا یک قسمت بپردازید و در طی این استوری ها، خود را با به چالش کشیدن در چلنج های به وجود آمده روبرو کنید و نتیجه‌گیری را به‌صورت سریالی نمایش دهید تا علاوه بر لذت بردن مخاطب، آن‌ها را از تولید کار و محصول جدید خود باخبر سازید و تفاوت خود را به‌وضوح، به‌عنوان یک معمار به بیننده القا دهید. توجه داشته باشید معمار خوب کسی است که همواره خود را به چالش انداخته و حتی قادر به تولید محصولی است که آن را طراحی نموده است.

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید