پرسوناژ واقعی بزار تو رندر

توضیحات آموزش

حضور پرسوناژ در فضای رندر، سبب برقراری ارتباط حسی با مخاطب می‌شود؛ و نمایش احساسات بخصوص درزمینهٔ معماری، در کیفیت ارائه بصری پروژه تأثیر به سزایی دارد. در این فیلم آموزشی هم‌زمان با معرفی سایت برای دانلود پرسوناژها، به نحوه قرار دادن صحیح و درست آن ها می‌پردازیم. لازم به ذکر است این آموزش و تمامی آموزش‌های دیگر فتوشاپ به‌طور کامل و به‌صورت پروژه محور، در دوره فتوشاپ (Mr.Pix) تدریس شده است.

پست پروداکشن در معماری

پست پروداکشن مجموعه اقداماتی است، در جهت رئال‌تر شدن رندرهای معماری به کار می‌رود؛ و معمار در این قسمت از تهیه پروژه، با بهبود بخشیدن از طریق کنترل وضعیت نورها و کیفیت و میزان وضوح و… به پروژه رنگ و رویی دیگر می‌بخشد. همان‌طور که میدانید جهت انجام عملیات پست پروداکشن در معماری، ابتدا باید مدل در نرم‌افزار سه‌بعدی مدل‌سازی و طراحی شود؛ سپس برای جلوگیری از سنگین شدن حجم پروژه، هنگام افزودن آبجکت هایی مانند پرسوناژ درخت حیوانات گیاهان و… با انتقال دادن این پروسه به نرم‌افزار دیگر، زمان رندر نیز کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است عملیات پست پروداکشن، به‌منظور ارتقا کیفیت پروژه درزمینهٔ فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی نیز به کار می‌رود.

پست پروداکشن در فتوشاپ

طراحان و معماران معمولاً هنگام انجام پست پروداکشن در معماری، از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از فتوشاپ، انتقال سریع و آسان آبجکت هاست و همچنین قابلیت سریع به‌روزرسانی صحنه را دارد. در نرم‌افزار فتوشاپ با استفاده از گزینه Adjustment می‌توانید با نورپردازی قسمت‌های مختلف، ایجاد سایه، ایجاد رندر روز و شب و نمایش پروژه در فصول مختلف سال، عملیات پست پروداکشن را انجام دهید.

ساخت پرسوناژ در فتوشاپ

در این فیلم آموزشی کوتاه از آموزش فتوشاپ با استفاده از دو نکته می‌توان پرسوناژهای افزوده در رندر را رئال‌تر و واقعی‌تر جلوه داد.

نکته اول: دقت به نور مستقیم رندر و تصویر. همان‌طور که مشاهده می‌کنید نور مستقیمی که درصحنه وجود دارد، از هایلایت های روی آبجکت ها (بخشی از گلدان، دسته مبل) و سایه‌ها کاملاً مشخص است؛ بنابراین در صورت قرار دادن پرسوناژ درصحنه، دقت شود پرسوناژی انتخاب کنید که مانند آبجکت های صحنه هایلایتی از نور داشته باشد.

برای استفاده از پرسوناژها و ساخت پرسوناژ سایت‌های بسیار زیادی وجود دارد که به‌صورت رایگان، پرسوناژهای CUTOUT دور بریده‌شده را دانلود کنید. یکی از این سایت‌ها، سایت mrcutout است، همان‌طور که مشاهده می‌کنید با داشتن Category های زیاد (دسته‌بندی)، از انواع حیوانات و درختان و پرسوناژها و. استفاده از این آبجکت ها را به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است. اینک با انتخاب سوژه مدنظر با مشخصات خود، با کلیک و درک وارد صحنه کرده، مشاهده می‌کنیم در یک لایه جدید روی رندر ما قرار می‌گیرد.

نکته دوم: تم رنگی صحنه وارد کاراکتر شود. به‌طور مثال اگر نور مستقیم رنگ آبی باشد، بنابراین صحنه تم آبی به خود می‌گیرد؛ درنتیجه باید این نور به کاراکتر نیز اعمال شود و به‌اصطلاح روی کاراکتر Color Grading انجام شود، تا همخوانی لازم با فضا و محیط داشته باشد. انجام این کار نیاز به تخصص لازم و استفاده از ابزار و تکنیک‌های زیادی است؛ اما اینک کافی است نسخه‌های جدید فتوشاپ را نصب کرده باشید تا هوشمندانه این کار برای شما انجام دهد. تنها کافی است با انتخاب لایه کاراکتر از منوی Filter گزینه Neural Filters را انتخاب و Run کنید. اینک در بخش Harmonization کلیک کرده و با روشن کردن این گزینه، در بخش Select a layer لایه Background (لایه رندر) را انتخاب کنید تا همخوانی و Color Grading از روی این لایه روی لایه کاراکتر اعمال شود؛ مشاهده می‌کنید همخوانی بهتری با نور و رنگ ما پیدا کرد. حال شما در این قسمت از آموزش ساخت پرسوناژ می‌توانید با کم‌وزیاد کردن رنگ‌ها و مابقی پارامترها و حتی شدت تأثیرگذاری این افکت، جلوه‌ی بهتری به کاراکتر دهید؛ و درنهایت با اوکی کردن روی یک لایه جدید، می‌بینیم یک لایه جدید ایجاد شد. حال کافی است سوژه را در سایز و اسکیل مناسب قرار داده و با یافتن یک موقعیت خوب برای ان، قسمت‌هایی که نیاز هست Mask کنیم تا بهتر در فضا قرار گیرد و درنهایت با استفاده از یک سری براش ساده، سایه خوبی برای ان ایجاد کنید.

آموزش فتوشاپ

آموزش فتوشاپ 0 تا 100( Photoshop ) + پست پروداکشن

1,800,000 تومان 50%

899,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید