محاسبه مساحت با یک کلیک

توضیحات آموزش

محاسبه مساحت با یک کلیک در اتوکد

به‌طورکلی محاسبه مساحت، اهمیت بسیار زیادی در برنامه‌ریزی انسان دارد. مهندسین و طراحان نیز با محاسبه‌ی مساحت و دانستن آن، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای طرح اجرایی خود را در نظر می‌گیرند؛ به‌عنوان‌مثال: یک مهندس معمار برای تعیین نوع و کاربری اتاق‌ها (اتاق کودک، مهمان، والدین و…)، نیاز به استفاده از مساحت دارد. همچنین مهندس معمار همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از نسبت سطح به حجم، ایده آل ترین طراحی را داشته باشد.

همان‌گونه که می‌دانید نرم‌افزار اتوکد کامل‌ترین نرم‌افزار در ترسیم نقشه‌کشی‌های دوبعدی و سه‌بعدی است. ازاین‌رو این نرم‌افزار برای تمام نیازهای کاربران راه‌حلی قرار داده است. برای محاسبه مساحت در اتوکد نیز راه حل‌های زیادی ارائه شده است، ما نیز در این فیلم آموزشی رایگان از آموزش اتوکد به سریع‌ترین روش رسیدن به مساحت با یک کلیک

استفاده از دستور BOUNDARY در مساحت اتوکد

در این قسمت از آموزش رایگان اتوکد، به محاسبه مساحت به‌راحتی و با استفاده از یک کلیک می‌پردازیم. برای این کار، ابتدا با استفاده از دستور LAYOFF با خاموش کردن لایه‌های اضافه، قسمتی از پلان که حفره باز وجود دارد، با دستور لاین (Line) می‌بندیم؛ سپس BO(دستور BOUNDARY) را تایپ و اینتر می‌کنیم؛ در پنجره بازشده Pick Point را زده و داخل فضا کلیک و اینتر می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم یک پلیگان دورتادور فضا شکل گرفت. اینک AA(Area) تایپ و در نوارابزار پایین با انتخاب گزینه Object و کلیک کردن روی پلیگان، مساحت به‌راحتی در اختیار ما قرار می‌گیرد. مشاهده می‌کنیم با استفاده از این روش و محاسبه در اتوکد، منبعد می‌توان مساحت تک‌تک فضاها در هر پلان را به‌راحتی و در کسری از ثانیه به دست آورد.

استفاده از این روش و روش‌های دیگر رسیدن به مساحت در جلسه چهاردهم ترم اول دوره آموزش اتوکد در پکیج کد پلاس (CAD+) به‌طور کامل آموزش و در قالب پروژه به‌صورت عملی کار شده است.

 

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید