رندر رویت با هوش مصنوعی

توضیحات آموزش

رندر یا عکس؟ کدومه؟

در این ویدیوی آموزشی از دوره آموزش رویت با استفاده از پلاگین وراس، می‌توان رندرهای رئال با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گرفت تا در واقعیت تشخیص آن با عکس گرفته شده از یک صحنه، کاری سخت و تا حدودی نشدنی باشد.

هوش مصنوعی در معماری

امروزه هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین موضوعات است و همه راجع به آن صحبت می‌کنند. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توان پروژه‌های پایدار را به‌راحتی طراحی و هزینه‌ها را به‌طورجدی کنترل کرد.

همان‌طورکه تجربه رندرینگ با پلاگین های محیط نرم افزار رویت برای معماران بدست آورده پلاگین اینسکیپ یکی از آسانترین و سریع ترین خروجی‌های رندر real time را داراست؛ با استفاده از هوش مصنوعی و وجود کتابخانه وسیع، می‌توان بهترین رندر، مطابق با سیستم خود تهیه نمود.

هوش مصنوعی همواره در حال تغییر و دگرگونی همه‌ی جنبه‌های زندگی بشر است، به همین دلیل این موضوع از رشته معماری نیز جدا نیست. از آنجایی که ان یک سیستم دیجیتالی با هوش و فنّاوری بالاست ، توانایی انجام هر کار دارد، اما هنوز به نظارت انسانی برای انجام کار خود نیازمنداست. برای شناخت محاسبات معماری و چگونگی پردازش، معمولاً معمار برای ایجاد طرح جدید ابتدا طرح‌ها و نقشه‌های ترسیم کرده را مرور کرده سپس بر اساس اطلاعات به دست آورده از طریق ساخت ساختمان، طرح را تغییر می‌دهد. حال یک رایانه با کمک هوش مصنوعی در معماری اطلاعات را در مدت زمان بسیار کوتاه تحلیل کرده و شروع به شبیه‌سازی می‌کند و بهترین نتایج را به معمار نمایش می‌دهد.

همچنین هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی در ساخت‌وساز، بهترین فرمول‌ها و طراحی برای سازه‌های تحت بارگذاری، ارائه داده تا طراحی و مواد و مصالح پیشنهادی توسط ان کمک به ساختن ساختمان‌هایی با بیشترین مقاومت کند.همچنین میتوان از ان برای نگه داری سیستم سازه استفاده نمود تا با استفاده از حسگرها محیط را بررسی کند.میتوان تاخیر فکر تا اجرا را کاهش دهد.درواقع یعنی طراحی محتوایی بدون نوشتن و مداد.

پلاگین EVOLVE LAB در رویت

شرکت EVOLVE LAB پلاگین بسیار جالبی طراحی کرده که این پلاگین با استفاده از هوش مصنوعی، با نرم‌افزار رویت ترکیب‌شده و از مدل شما (همین‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید)، رندرهای رئالی گرفته و صحنه‌سازی‌ها توسط این پلاگین انجام می‌پذیرد.

طریقه کار به این صورت است: مدل نهایی طراحی‌شده توسط شما، به‌صورت یک افسونه و یک پلاگین در رویت نصب، سپس بر اساس محیطی که ساخته و تعریف کرده‌اید، رندرهای متفاوتی (با تنظیماتی که انجام دادید)، برای شما می‌گیرد. همچنین می‌تواند رندر را دقیقاً شبیه به شبیه‌سازی شما بگیرد و نیز می‌تواند Creativity داشته باشد؛ یعنی خلاقیت به خرج دهد و کارهایی که خودش در پروژه می‌خواهد انجام دهد، اعمال و یا الترنتیوهای مختلفی ارائه دهد.

 قابلیت‌های پلاگین EVOLVE LAB در رویت

Design ideation (این قابلیت: دیزاین ها یا ایده پردازی مختلف ارائه می‌دهد)

Rendering(رندر می‌گیرد)

Image and seasons(تصاویر و فصول مختلف رو برای شما تصویر می‌کند)

Generative design(طراحی مولد)

Context studies(مطالعه‌ی زمینه‌ای انجام می‌دهد)

Turbo nature mode

با نگاه اجمالی به سایت مشاهده می‌کنیم  رندرهای جذابی از سمپل های آماده رویت گرفته شده، فوق‌العاده رندرهای رئالی هستند. (برای استفاده از این پلاگین اگر از حالت TRIAL استفاده کنید تنها به مدت 15 روز و تعداد 30 رندر می‌توانید از این پلاگین استفاده کنید، این پلاگین در رویت 2019 تا رویت 2023 فعلاً کار می‌کند.با استفاده از حالت STANDARD که پرداخت ماهانه دارد، هر تعداد رندری تا رزولوشن 768*1334 می‌توانید بگیرید.)

استفاده از پلاگین EVOLVE LAB

طریقه‌ی استفاده از این پلاگین در پروژه به این صورت است: در قسمت DOWNLOAD، بعد از دانلود و نصب آن، سربرگی به قسمت سربرگ‌های شما به نام EVOLVE LAB اضافه می‌شود و تنها گزینه‌ی Start دارد. فقط کافی است قبل از استفاده از این پلاگین، از کار خود View گرفته باشید. در این ویدیوی آموزشی از دوره آموزش رویت، در تب View به قسمت Ground floor plan آمده و با تعریف Camera، View خود را تعریف و در حالت Shade قرار می‌دهیم.

سپس به قسمت EVOLVE LAB آمده و Start می‌کنیم، با انتخاب این گزینه صفحه‌ای باز شده View به‌طور کامل نمایش داده می‌شود. در سمت چپ گزینه‌ای به نام Creativity Strength وجود دارد که مشخص کننده قدرت خلاقیت این پلاگین است. در قسمت Style Strength استایلی که این پلاگین می‌خواهد رندر بگیرد، قرار دارد. با زدن دکمه‌ی رندر مشاهده می‌کنیم یک رندر بدون Creativity در اختیار ما قرار داد؛ نتیجه چندان جذابی به دنبال نداشت؛ سپس ذخیره می‌کنیم. این بار مقدار Creativity Strength را عدد 95 قرار داده و مجدداً رندر می‌گیریم مشاهده می‌کنیم ساختمان پروژه به‌کلی دگرگون شد مجددا ذخیره می کنیم.

به‌این‌ترتیب طبق ویدیوی آموزشی آموزش رویت، با بازی کردن با پارامترها (Creativity Strength- Turbo nature- Style Strength Atmospheric Is Aerial View) و کم‌وزیاد کردن آن ها، می‌توانید رندرهای رئال با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشید. لازم به ذکراست اگر از درخت و گیاهان خود رویت استفاده کنید بهتر است، زیرا آن ها را شناخته و تبدیل به گیاه طبیعی می‌کند.

دنیایی BIM دائم متحول می‌شود اگر هنوز نسبت به وارد شدن به این دنیا شک دارید، با مشاهده‌ی این ویدیویی باید تصمیم خودتان را بگیرید، زیرا با این سرعت پیشرفت BIM، رسیدن به کسانی که در سطح بالا قرار دارند، سخت است.

رندرینگ در نرم افزار رویت

یک آموزش جذاب رایگان با رندر های تک شات از سری آموزش های رایگان رویت مشاهده کردید , مبحث حرفه ای رندرینگ با پلاگین اینسکیپ در پکیج دکتر BIM کامل به صورت پروژه تدریس شده است .
در این پکیج , مبحث کلیدی و طلایی پرزانته پروژه های معماری به صورت یک دوره آموزش رندرینگ باعنوان ترم چهار آموزش اینسکیپ در رویت بطور کامل به انواع رندرهای تک شات , ساخت رندرهای انیمیشنی و رندرهای پانورما در پلاگین real timeاینسکیپ , برای علاقمندان حوزه طراحی معماری پرداخته شده است

در این قسمت از آموزش رویت، بااستفاده از میتوان رندرهای رئال با استفاده از هوش مصنوعی و پلاگین EVOLVE LAB تهیه و دراختیار کارفرما قرارداد .

چکیده مقاله آموزش نرم افزار هوش مصنوعی در معماری


یک پلاگین قدرتمند EVOLVE LAB در دسته بدندی آموزش نرم افزارهای هوش مصنوعی است که به معماران و طراحان اجازه می‌دهد از قدرت هوش مصنوعی برای بهبود و توسعه معماری استفاده کنند. این پلاگین الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته را در طراحی و توسعه معماری ارائه می‌دهد و بهینه‌سازی‌های محاسباتی را فراهم می‌کند. همچنین، قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز داراست.

ویوید ویژوال آموزش‌های هوش مصنوعی معماری به معماران و دانشجویان معماری کمک می‌کند تا با مفاهیم و روش‌های هوش مصنوعی در طراحی و ساخت ساختمان‌ها آشنا شوند. این ویدیوها تکنیک‌ها، الگوریتم‌ها و نمونه‌های عملی را به طور جامع و روان توضیح می‌دهند.

دوره آموزش رویت (Dr.Bim Plus)

2,500,000 تومان 47%

1,325,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید