تولید تکسچر با هوش مصنوعی

توضیحات آموزش

در این آموزش روش استفاده از یکی دیگر از قدرتمندترین هوش های مصنوعی شرکت OpenAI با نام DALL·E 2 برای تولید تکسچرهای کاملا منحصر به فرد و حتی قابل تکرار و سیملس را فرا میگیرید که برخلاف ChatGPT خروجی برپایه تکست ارائه نمیکند بلکه خروجی آن تصویر است.
پس از دیدن این آموزش می تونین خیلی سریعتر تکسچرهای مورد نظرتون را توی پروژه استفاده کنین یا اگر تکسچری را پیدا نمیکنین راحت می تونین با تایپ یک جمله ایجادش کنین.

تولید تکسچر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) را می‌توان، نزدیک شدن توسط سیستم‌های کامپیوتری به فرایندهای هوش انسانی تعریف نمود. ورود هوش مصنوعی در همه عرصه‌ها سبب ایجاد هماهنگی بیشتر بین برنامه‌ریزی و مهندسی‌شده و نتیجه آن، تولید فناوری‌های تشخیص گفتار شده است. هوش مصنوعی در معماری این امکان را در اختیار معمار قرار می‌دهد تا در روند طراحی، تلاش معمار را کاهش دهد و آزادانه در مورد ایده‌های مختلف فکر کند و طرح جدید ابداع نماید.

ابزارهای تبدیل متن به ‌عکس امروزه یکی از پرکاربردترین مباحث داغ دنیای فناوری هستند، ازاین‌رو وب‌سایت OpenAI با ایجاد هوش مصنوعی DALL.E2، ابزاری به همین منظور با عملکرد بهتر در مقایسه با سایر رقبا ساخته است.DALL.E2 با ایجاد تصاویر و هنرهای اصلی و واقعی از توضیحات متنی و ارائه خروجی‌های نزدیک به واقعیت، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است. البته لازم به ذکر است در این پلتفرم هرچه نکته‌های ریز و جزئیاتی بیشتر از سوی کاربر وارد شود، نتیجه دقیق‌تری در اختیار قرار می‌دهد. در این آموزش کوتاه از آموزش رایگان هوش مصنوعی با نحوه استفاده از DALL.E2 محصول شرکت OpenAI، برای ساخت تکسچرهای منحصربه‌فرد و قابل تکرار و سیملس آشنا خواهید شد و خروجی‌هایی بر پایه تصویر، می‌توان تهیه نمود.

معرفی پلتفرم DALL.E2

همان‌طور که میدانید یکی از زمان‌برترین قسمت‌های انجام پروژه، جستجوی تکسچرها برای استفاده در پروژه است تا آن را به‌صورت بسیار زیبا و دلخواه خود و کارفرما ارائه دهید؛ اما همواره پیدا کردن تکسچرها به‌سادگی میسر نمی‌شود حتی دراین‌بین، ممکن است بسیاری از تکسچرها را نیابید. در این قسمت از آموزش هوش مصنوعی به معرفی ابزاری به نام DALL.E2 به این منظور می‌پردازیم، این ابزار درزمینهٔ آرک ویز می‌تواند بسیار کارآمد باشد، بنابراین زین پس می‌توانید ساخت تکسچر را به‌راحتی انجام دهید. این ابزار درواقع نسخه دوم یک هوش مصنوعی از شرکت OpenAI است؛ این هوش مصنوعی برعکس ChatGPT که به‌صورت Text کار می‌کرد، خروجی‌هایی بر اساس تصویر ارائه می‌دهد، بنابراین به‌راحتی می‌توانید با متنی که تایپ می‌کنید تصویر بسازید. این پلتفرم دقیقاً مشابه میدجورنی (MidJourney) است اما با کیفیت متفاوتی، تصاویر متفاوتی را برای کاربر خلق می‌کند. برای استفاده از این پلتفرم کافی است یک اکانت در سایت OpenAI داشته باشید. لازم به ذکر است ساخت اکانت در آموزش قبلی هنگام استفاده از ChatGPT، به‌طور کامل توضیح داده‌شده است. (با واردکردن یک شماره تلفن خارج از ایران یا یک تلفن مجازی و یک آدرس ایمیل)

کافی است بعد از Log in کردن وارد قسمت Product شده و DALL.E2 را انتخاب کنید. بعد از انتخاب DALL.E2 مشاهده می‌کنید می‌توانید هرچه می‌خواهید تایپ کنید تا خروجی تهیه نمایید. با زدن دکمه Surprise me این پلتفرم می‌تواند با ارائه تصویری به‌صورت رندوم، کاربر را به‌نوعی با خلق تصویری متفاوت سورپرایز کند. همچنین یکی از قابلیت‌های این پلتفرم دادن اطلاعات از نحوه‌ی ساخت و تایپ کلمات مربوط آن، هنگام قرار گرفتن موس روی آیکون‌های موجود است.

ساخت تکسچر با DALL.E2

در این قسمت از آموزش هوش مصنوعی به‌منظور ساخت تکسچر با این ابزار، باید جمله‌ای بازگوکننده از مشخصات تکسچر مدنظر تایپ کرد درواقع با تایپ مشخصاتی مانند رنگ، متریال، بافت تکسچر و همچنین ذکر سیملس بودن آن برای تکرار روی مدل تکسچر مدنظر شما در انواع مختلف به شما ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال با تایپ تکسچر سنگ تراورتن به رنگ خاکستری و چند ثانیه صبر کردن، شاهد ارائه تکسچرهایی با این مشخصات در تنوع بالا خواهید بود. لازم به ذکر است می‌توان تکسچر مدنظر را انتخاب، ادیت و دانلود بفرمایید. حتی می‌توان از آن Variation تهیه کرد و این کار به‌خودی‌خود، سبب تولید مجدد انواع مختلف تکسچر خواهد شد و می‌توانید به شیوه و شکل دیگر، آن را مشاهده کنید. به‌طورکلی باید با کلمات بازی کنید تا به خروجی مدنظر خود برسید و با دانلود از آن در پروژه خود استفاده نمایید. پس دریافتیم روش کار به این صورت است که با تایپ مشخصات تکسچر مدنظر، می‌توانید آن را پیداکرده و خروجی رئالی تهیه کنید.

چکیده مقاله آموزش نرم افزار هوش مصنوعی در معماری

در این محتوا، شما با پلاگین EVOLVE LAB وهوش مصنوعی در حوزه معماری آشنا می‌شوید. همچنین، ویدیوهای آموزشی ویویدویژوال درباره هوش مصنوعی در معماری را مشاهده می‌کنید. در آموزش معماری، روش استفاده از پلتفرم DALL.E2 برای تولید تکسچرهای منحصربه‌فرد و قابل تکرار را فرا می‌گیرید. با استفاده از این پلاگین و نرم افزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید تکسچرهای دلخواه خود را ایجاد کنید و در پروژه‌های معماری خود بهره ببرید.
telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید