تبدیل تصاویر دوبعدی به حجمهای سه بعدی در ۳dsMax

توضیحات آموزش

تبدیل تصاویر دوبعدی به حجمهای سه بعدی در ۳dsMax

در این آموزش می‌آموزیم که چطور یک فایل تصویری jpg – png که یک فایل تصویری هست را در نرم افزار 3DS MAX (تری‌دی مکس) می‌شود به یک حجم تبدیل کرد بدون اینکه به نرم افزار دیگه ای نیاز داشته باشیم.

برای انجام این کار یک تصویر jpg را انتخاب می‌کنیم تا در نرم افزار تری‌دی مکس به حجم تبدیل کنیم. یک Plane (صفحه) را ترسیم می کنم و تصویر را روی Plane قرار می‌دهیم و به مدل Plane یک Modifier (مادیفایر) Displace (دیسپلیس) اضافه می‌کنیم. و Map (مپ) استفاده شده را به قسمت Map دیسپلیس هم می‌دهیم. مقدار Strength (استرنج) را افزایش می‌دهیم. جهت برجسته سازی دقیق نیاز به سگمنت های زیادی در Plane داریم. سپس از بخش Shapes با کمک ابزار Section (سکشن) یک مقطع از حجم میگیریم و سپس تو پنل Modify (مادیفای) با ابزار Create shape (کریت شیپ) مقطع زرد رنگ را به یک Shape (شیپ) تبدیل می‌کنیم. اکنون موفق به ایجاد یک Spline (اسپیلاین) شدیم اما این اسپیلاین خراب است و دارای لبه های دندانه دندانه است.

خوب در اینجا باید دو تا تکنیک را اجرا کنیم. ابتدا Spline را انتخاب می‌کنیم و در پنل Modify یک مادیفر Spline Relax (اسپیلاین ریلکس) را به آن نسبت می‌دهیم. این مادیفایر کمک می‌کند که Spline سیقلی تر شود و خودش رو رها کند و فقط مخصوص Spline است.

بعد از انجام همه این کارها اگر تعداد ورتکس خیلی زیاد بود و کار را با مشکل مواجه کرد در مرحله بعد به Spline اصلی یک Modifier (مادیفایر) Optimize Spline (اپتیمایز اسپلاین) می‌دهیم. و در نهایت به Spline یک Extrude (اکسترود) می‌دهیم و حجم اصلی ساخته می شود.

از این تکنیک می توانید به راحتی استفاده کنید و هر طرح و لوگوی را بدون نیاز به نرم افزارهای دیگه ای می توانید در خود تری‌دی مکس حجم بدید و استفاده کنید. منبع آموزش ویوید ویژوال زمان آموزش: 8 دقیقه

حجم آموزش 32 MB مدرس: یونس بنا

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید