آشنایی با ۳ نوع رفلکت در لومیون برای افزایش کیفیت صحنه ها

توضیحات آموزش

آشنایی با 3 نوع رفلکت در لومیون برای افزایش کیفیت صحنه ها

تو این ویدئو آموزشی با حالتهای مختلف تولید انعکاس و رفلکت در لومیون آشنا میشین. در ضمن یاد میگیرین که به چه شکل به تعداد بیشتر از 10 عدد از افکت Plannar Reflection در لومیون استفاده کرد.
اگر شما با نرم افزار لومیون کار می کنید،کیفیت رفلکت  تو صحنه هاتون میتونه خیلی اهمیت داشته باشه.

در نرم افزار لومیون 3 نوع رفلکت داریم :

1-Project reflection
speedray reflection-2
Planar  reflection-3

حالت اول:

به صورت دیفالت project reflection  محاسبه میشه،سرعت خوبی داره ولی کیفیت خوبی نداره.

حالت دوم :

حالت بعدی speedray reflection که وقتی به قسمت photo  بریم و افکت reflection  رو اد کنیم به صورت پیش فرض  روشن میشه  ودیگه Project reflection  استفاده نمیشه کیفیت رفلکت بالاتر میره و در این قسمت speedray reflection  با 3 گزینه  low –normal-high  این کیفیت کنترل میشه و گزینه high  بالاتر سطح کیفیت رندر در بخش speedray reflection  هست.

 حالت سوم:

اگر بخواهیم کیفیت خیلی بالایی نسبت به دو مورد قبل برای رفلکت صحنه داشته باشیم در همون قسمت افکت reflection  گزینه ای داریم به اسم ادیت برای مواقعی که سطوح فلت هستن از گزینه Planar  reflection*  این گزینه که ما به کمکش میتونیم 10 صفحه صاف و مسطح رو اد کنیم .

نکته:

سطوح کرو و قوس دارن شامل این نوع رفلکت نمیشن. خب توقسمت اصلی  این آموزش یاد میگیریم  که با چه ترفندی بیش از 10 تا سطح صاف رو با کیفیت رفلکت Planar  reflection داشته باشیم.
10 سطح اول که اد شدن رندر گرفته میشه و رندر رو سیو می کنیم و حالا 10 سطح قبلی رو پاک میکنیم و 10 سطح جدید انتخاب میکنیم و موقع رندر دوم از قسمت  additional output رندر المنت save material id map  رو میزنیم
و رندر دوم سیو میکنیم و حالا به کمک نرم افزار فتوشاپ و این مپ  دو رندر یا چند رندر رو کامپوزیت میکنیم و در آخر با صحنه ای که بیش از 10 سطح اون دارای Planar  reflection روبرو هستیم.ما برای رندر رئال  در لومیون نیاز شدید به افزایش کیفیت رفلکت داریم که با این آموزش این نیاز بر طرف میشه


برای مشاهده بیشتر آموزش های اتوکد اینجا کلیک کنید


 

نرم افزار مورد استفاده:

نرم افزار لومیوننرم افزار فتوشاپ منبع آموزش ویوید ویژوال

افزایش کیفیت رفلکت در لومیون

مدت زمان آموزش: 12 دقیقه


حجم فایل: 156 مگابایت

مدرس: یونس بنا

دوره آموزش لومیون (Lumion Club)

1,700,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید