ترفندهای رئال تر شدن رندر Tروند صفر تا صد پروژه Royal dish

روند صفر تا صد پروژه Royal dish

روند صفر تا صد پروژه Royal dish

ترفندهای رئال تر شدن رندر : در پروژه Royal dish سعی شد از نرم افزارها و پلاگین های متنوع و قدرتمند جهت شبیه سازی هرچه رئال تر شدن رندر استفاده شود، ممکن است مقیاس کار کوچک به نظر برسد ولی در روند صفر تا صد پروژه Royal dish تمرکز به جزئیات جهت ارائه رئال در این کار اولویت بوده است.

روند صفر تا صد پروژه Royal dish

ویدئو روند صفر تا صد پروژه Royal dish را میتوانید مشاهده کنید.

قدم اول :

در نرم افزار 3ds max آماده سازی صحنه صورت گرفته است، مدل نان و سینی چوبی از سری مدل های قدرتمند Quixel Megascan انتخاب شده است.

قدم دوم:

جهت شبیه سازی پارچه هیچ گزینه ای بهتر از نرم افزار Marvelous Designer نیست، برای شبیه سازی پارچه رومیزی و چین و چروک ها و قرارگیری صحیح بین سینی و نان طبق ایده اولیه از این نرم افزار استفاده شده است.

پروژه Royal dish ، ترفندهای رئال تر شدن رندر

قدم سوم:

استفاده از دوربین فیزیکال مکس به صورت عمود بر صحنه با Exposure مناسب بهترین شات را رقم خواهد زد.

قدم چهارم:

با استفاده از نور محیطی HDRI شرکت Peter Guthrie و دو نور مصنوعی Plane با Multiplayer متفاوت موجب رسیدن به بهترین بالانس نوری شده است.

قدم پنجم:

برای پروژه Royal dish از پلاگین Phoenix FD جهت شبیه سازی سس خامه روی سیب زمینی استفاده شده که بهترین گزینه جهت ارائه رئال در این زمینه بوده است که حتما باید از اعداد زیر ۱ جهت ساخت ویسکوزیته برای سیالات غلیظ استفاده کرد.

قدم ششم:

از پلاگین Thinkbox Frost MX که به صورت تخصصی در زمینه شبیه سازی دینامیک سیالات فعالیت دارد جهت تبدیل Phoenix FD به Mesh استفاده شده است که مقیاس 0.1 نزدیکترین حالت mesh را انجام میدهد.

قدم هفتم:

استفاده از نرم افزار Zbrush جهت ساخت مایع سس داخل شیشه سس گوشت و همین طور دو ظرف سس بر روی سینی چوبی از بهترین تجربه ها جهت ارائه جزییات پخش شدن مایع در ظرف به هنگام قرارگیری در حالت افقی است که از براش استاندارد و براش smooth و در نهایت با Optimize کردن تعداد پلیگان ها در هنگام خروجی به بهترین نتیجه ممکن رسیدم.

پروژه Royal dish ، ترفندهای رئال تر شدن رندر

قدم هشتم: 

رندر نهایی توسط موتور رندر V-Ray با تنظیمات GI در حالت Brute force با تنظیمات Min shade 16 و تنظیمات Light cache 2500 به همراه ۸ رندر المنت خروجی بسیار خوبی طبق ایده اولیه را فراهم کرد.

قدم پایانی:

همیشه پست پروداکشن توسط نرم افزار Photoshop میتواند خروجی های نهایی را رنگ و بوی تازه و گرم و خوشمزه ای ببخشد. استفاده از پلاگین Arion Fx و پلاگین Nic این اتفاق را رقم خواهد زد.

ایده Royal Dish از یک پروژه شخصی بود و تصمیم گرفتم یک کار متفاوت در حوزه CG را ارائه بدهم.

و صحبت آخر : هرگز نباید رویاپردازی را متوقف کنیم، همانطور که غذا برای بدن انسان ضروری است رویاها نیز روح و روان ما را تغذیه میکنند.
امیدوارم لذت برده باشید.

با تشکر از استاد بنده یونس بنا و تمامی همکاران در مجموعه ویویدویژوال برای همراهی در ساخت روند صفر تا صد پروژه Royal dish

 

 

 

آموزش رایگان فتوشاپ

دوره آموزش پست پروداکشن

VIVIDVISUAL

دیدگاه‌ها

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید

از شنبه تا چهارشنبه
ساعت 9 الی 17