شبیه سازی پرز پارچه در ویری
- 3dsmax
شبیه سازی پرز و کرک پارچه
پیش از این در مورد ساخت پارچه در مکس توضیح دادیم و در این آموزش به بررسی نکاتی درمورد شبیه سازی پرز و کرک های پارچه می پردازیم.
این پرزها به دلیل اینکه خیلی کوچک و باریک و نازک هستند باید شرایط خاصی برای آنها از لحاظ نور،دوربین،متریال و.. در نظر گرفته شود که به توضیح آن ها می پردازیم:
- دوربین: پرزها از هر فاصله و با هر کادری دیده نمیشوند. برای این کار بیشتر از لنز زوم و تله (110mm) استفاده میکنیم. برای عمق میدان باید شرایط لنز دوربین و جلوه dof طوری باشد که پرزها و کرک ها در منطقه فوکوس و بقیه فولو باشند که پرزها خودشون رو از بک گروند صحنه جدا کنند.
- نورپردازی: نورپردازی باید به صورتی باشد که یک نور اصلیdome داشته باشیم، یک نور از پشت برای نمایش بهتر پرزها و یک نور از کنار. نورپردازی در این بخش خیلی مهمه چون نور در متریال پرزها بازی میکنه و به رفت و آمد درمیاد که حس پرز رو بهتر نشون بده.
- نحوه ایجاد furها و پرزها: از مادیفایر vrayfur برای تولید مو،کرک،پشم و تار و پود مورد استفاده قرار میگیرد و پارامترهای این بخش توضیح داده میشود.
- متریال پرزها: از متریال vray hair material استفاده میشود که برای متریال مو میباشد که در اینجا از حالت white fur استفاده شده و با مقداری تغییرات در opacity به نتیجه دلخواه میرسیم.
- رندرستاپ: مورد بعدی render setup هست که روی ویری ۵ توضیح داده شده که برای پرزها باید رندر شارپ و باکیفیت باشه تا سمپل گذاری بهتر انجام شود.
- فریم بافر: بعد از اتمام رندر در پنجره فریم بافر، پست پرو میکنیم تا نورها و سایه ها بهتر مشخص بشه و کار جذاب تر شود.
منبع آموزش ویوید ویژوال
مدت زمان آموزش: 15 دقیقه
حجم فایل: 104 مگابایت مدرس: یونس بنا