مدلسازی با Poly و پلاگین Radial Symmetry

مدلسازی با Poly و پلاگین Radial Symmetry

پلاگین Radial Symmetry ( رادیال سیمتری ) در نرم افزار 3ds Max برای مدل سازی سطوح پیچیده و سطوحی کهPattern  ( پترن ) دارند و یا یک سری فرم‌های خاص و مدور که مخصوصا در معماری خیلی استفاده می‌شوند، کاربرد دارد. این پلاگین از نرم‌افزار 3ds Max  ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ را ساپورت می‌کند.

modifier ( مادیفایر ) Radial Symmetry ( رادیال سیمتری ) به کمک Arrey و تکرار و کپی مدل حول یک محور که مشخص می‌کنیم، عملیات مدل سازی را انجام می‌دهد و اتفاق هایی مثل Weld ( ولد ) و Attach ( اتچ ) و … همه با هم صورت می‌گیرد و توپوگرافی مدل یک توپوگرافی فوق العاده صحیحی است.

چرخش محور مختصات با پلاگین Radial Symmetry

اگر بخواهیم محور چرخش را کنترل کنیم کافیه وارد modifier ( مادیفایر ) Radial Symmetry ( رادیال سیمتری ) بشیم و در زیرمجموعه Radial slicer ( رادیال اسلایسر ) را فعال کنیم و به کمک ابزار موجود Move می‌توانیم در محور X و Y Move کنیم و محور چرخش را کنترل کنیم.

در پارامترهای Radial Symmetry ( رادیال سیمتری ) می توانیم تعداد کپی ها را توسط گزینه Radial Count ( رادیال کانت )  مشخص کنیم.

 تفاوت با اره زمانی که محور را Move می کنیم و موضوعات با هم تداخل پیدا می‌کنند منطقه مشترک میان آنها پاک می‌‍شود و گره‌ها به هم Weld ( ولد ) می شوند و توپوگرافی صحیحی از حجم ایجاد می شود.

و در انتها باید به این نکته مهم اشاره کرد که وقتی موضوعات با هم تداخل پیدا می‌کنند برش می خورند و هنگام برخورد به موضوعات ورتکس ها Weld ( ولد ) می شوند. منبع آموزش ویوید ویژوال [vc_custom_heading text=”مدت: 30 دقیقه
حجم: 200MB” font_container=”tag:h2|font_size:20|text_align:right”] مدرس: یونس بنا

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید