استفاده از Place object on node در لومیون
- آموزش رایگان لومیون
افزایش سرعت ابجکت گذاری در لومیون(place object on nodes)
به کمک این تکنیک، میتونیم برای هر مدل ایمپورت شده در نرم افزار لومیون، یک مدل جایگزین انتخاب کرد. با اینکار سرعت آبجکت گذاری در لومیون خیلی ارتقا پیدا میکنه و در زمینه های مختلف مثل قراردادن درخت، چراغ، ماشین، بوته و جدول میتونه مورد استفاده قرار بگیره.
از اونجایی که آبجکت گذاری در نرم افزار لومیون یه مقدار سخت و وقت گیر هست ،در این آموزش رایگان یاد میگریم که چگونه به صورت دقیق و حساب شده در نرم افزار لومیون آبجکت گذاری کنیم خب برای این کار در نرم افزار مکس میتونیم به جای اون قسمت هایی که قرار هست آبجکت قرار دهیم یه باکس ساده بکشیم و همه باکس ها رو انتخاب کنیم و بقیه صحنه رو هاید کنیم و سپس یک خروجی fbx از این صحنه میگیریم این باکس ها میتونن به عنوان رفرنس در نرم افزار لومیون مورد استفاده قرار بگیرن.
خب داخل نرم افزار لومیون این فایل import میکنیم و برای اینکه دقیق در روی صحنه اوکی بشه مختصات move رو با صحنه یکی میکنیم تا دقیقا در جای مورد نظر قرار بگیرن باکس ها سپس به کمک place object on nodes میتونیم از لایبری لومیون آبجکتی رو جایگزین این باکس ها کنیم
نکته: این جایگزینی ، هم میتونه از لایبری لومیون باشه هم از آبجکت هایی که خودمون وارد لومیون کرده باشیم.
نرم افزار مورد استفاده: 3dsmax -lumion منبع آموزش ویوید ویژوال مدرس: یونس بنا