دیوار پارامتریک در راینو
- آموزش رایگان راینو
آموزش ویدئو مدلسازی دیوارهای پارامتریک در نرمافزار Rhino
در این قسمت از ویدیوی آموزشی، از پکیج کامل آموزش راینو به چگونگی ساختن دیوارهای پارامتریک در نرمافزار Rhino که انواع مختلفی دارند،با روش جدید میپردازیم.
مراحل عملی مدلسازی دیوارهای پارامتریک در نرمافزار Rhino
با باز کردن نرمافزار راینو ابتدا یک صفحهی عمودی را ترسیم و در قسمت دستورات ترسیمی برای صفحه Vertical Plane را انتخاب و با کلیک کردن در صفحه دیوار را بهصورت عمودی بالا میآوریم (صفحه را در حالت shaid قرار میدهیم تا بهتر دیده شود).با تایپ کردن دستور Rebuild در قسمت t و U تعداد را بیشتر میکنیم زیرا این دستور نیاز به تعداد بالا دارد تا انحنای بیشتری دهد. .حال بعد از انجام این کار بر اساس دونقطه خطوط Curve را به دست میآوریم .در نمای Front با استفاده از Spiline خطوط Curve به سبک دلخواه ترسیم میکنیم.با استفاده از Control Point میتوان خطوط را ویرایش کرد.
کلید F10 را زده تا Control point ها مشخص شود.در قسمت Transformها قسمت Move گزینهی Softmove را انتخاب میکنیم.Softmove دقیقاً همان کاری را میکند که soft selection در نرمافزار dsmax3 انجام میدهد اما بهصورت حرفهایتر. حال تمام Control point ها را بهغیراز خطوط انتخاب میکنیم سپس Enter میکنیم. Softmove به این صورت است که بر اساس Surface و point و Curves عمل Move را انجام دهد.ما در پکیج کامل آموزش راینو این سه را بهطور کامل انجام دادیم اما در این تمرین از Curvesاستفاده میکنیم یعنی بر اساس این Curves ها که ترسیم کردیم کار Softmove شود.حال Curves را زده و Curves را انتخاب میکنیم و Enter میزنیم. باید اطمینان یافت که این Curves دقیقاً روی صفحه قرارداد یا نه.
با نگهداشتن Shift دست خود را روبهجلو آورده تا شعاع و اندازهی Softmove به میزان دلخواه باشد،کلیک کرده،در قسمت Offset گزینهی Offset point vertical را در حالت No قرار میدهیم تا در همهی جهات بتواند حرکت کند.مجدداً با نگهداشتن Shift شعاع دوم را به آن میدهیم .برای درست شکل گرفتن آن میتوانیم شعاعها را تغییر دهیم .
برای خط دوم میتوانیم قسمتهایی از خط را پسوپیش کنیم تا ناهمگون شود و دوباره تمام مراحل قبل را انجام میدهیم. دستور Contour را تایپ کرده بعد از اینترکردن Select و محور را مشخص میکنیم، سپس مقدار فاصله (در اینجا هر نیم متر نیم متر)را تعیین کرده،حال با زدن control +g خطوط را Group میکنیم و بیرون آورده و مابقی را حذف میکنیم.چون بهصورت Group شده دستور Extroud Curve را تایپ و گزینهی Both sides را روی حالت No قرار داده تا به یک سمت Extroud شود و میزان Extroution را روی حالت Solid قرار داده و مقدار ان را تعیین میکنیم.
بعدازاین کار خطوط را بیرون آورده و صفحات را با زدن Control+g روی حالت Group قرار میدهیم. با زدن Offset surface صفحات را offset میکنیم که هم میتوانیم صفحات را به داخل و هم میتوانیم رو به بیرون Offset کنیم.میزان Offset را اگر چنانچه میخواهید تغییر دهید با زدن Filip All و قرار دادن میزان Offset روی حالت Solid عدد ان را قرار میدهیم.
موارد استفاده از مدلسازی پارامتریک در نرمافزار راینو
این تکنیک برای ایجاد Pattern و یک تصویر شخص یا بهعنوانمثال درختی را روی تپهای نشان دهیم بسیار فوق العادست.یا تصویر یک منظره را بهصورت Abstract نمایش دهیم یا تصویر یک صندلی در یک رستوران یا اگر یک سقف پارامتریک داشته باشیم فوقالعاده میتواند کمک کند. برای یادگیری کامل مدلسازی های پیچیده پیشنهاد ویوید ویژوال همراهی با بقیه هنرجویان این دوره در دوره آموزش راینو می باشد
نکته:برای محو کردن Curves یا قوسها در هم یا محو کردن قوس در خود دیوار که هرچه به دیوار نزدیکتر میشویم این قوسها کمتر میشود تا درنهایت صاف شود میتوان با استفاده از Move کردن Curves به سمت داخل استفاده کرد تا فاصله از دیوار گرفته به صورتی که در دیوار محو شود.
آموزش ویدئو عنوان
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
عنوان
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.