نسبت دادن متریال به چندین موضوع در آنریل
- آموزش رایگان آنریل انجین
نسبت دادن یک متریال به چندین موضوع
در این ویدیوی آموزشی کوتاه از دوره آموزش آنریل انجین، به آموزش نسبت دادن یک متریال به چندین موضوع و آبجکت در ان واحد و در لحظه میپردازیم.
تغییر رنگ متریال در Unreal Engine
میتوان برای تغییر رنگ متریال در Unreal Engine با دبل کلیک کردن، در بخش Albedo و گزینه Albedo Tint را فعال کنید و رنگ ان را تغییر دهید. حال با نگاه کردن به محیط، شاهد تغییر رنگ ان شده، آن را اوکی و Save میکنیم.
استفاده از Content Driver برای نسبت دادن متریال
حال در این ویدیوی آموزش آنریل انجین خواهید آموخت به چه شکل به تمام آبجکت ها یک متریال را نسبت داد. (مثلاً بهکل صندلیها در ان واحد). برای این کار تمام صندلیها را انتخاب کرده و از قسمت Outliner از صندلی اول تا صندلی آخر (Chair1-Chair44) با نگهداشتن Shift همه موضوعات را انتخاب میکنیم، حال میتوان در قسمت پارامترها در بخش متریال، متریال آن را مشاهده کرد. برای نسبت دادن متریال میتوان با باز کردن Content Driver و یا حتی Dock In Layout کرد (تا پنجره آن بهطور کامل باز شود و دیگر بسته نشود). حال میتوان با کلیک و درک کردن درحالیکه همه موضوعات انتخاب است، این متریال را به بخش پارامترها در قسمت متریال آورد. اینک شاهد تغییر متریال تمام موضوعات در ان واحد هستید.
و یا همچنین میتوان از حالت Dock In Layout خارج کرد و Content Driver را باز کرد (مطمئن باشید که متریال در این قسمت انتخابشده باشد) سپس در بخش پارامترها، دکمهی Use Selected Asset from Content Browser را زده تا چیزی که از Content Driver انتخاب است را به همه سوژهها نسبت دهد.
تمامی این نکات و نکات دیگر در پکیج کامل دوره آموزش آنریل انجین بهطور کامل توضیح و کارشده است
با آموزش رایگان آنریل انجین در ویویدویژوال به طور کاربردی به محیط نرم افزار آنریل انجین آشنا خواهید شد ..