یک کلیک متریال جدید در تری دی مکس

توضیحات آموزش

تغییر متریال‌ها روی مدل در تری دی مکس و ریل‌تایم ونتیج

در این آموزش، یاد می‌گیرید چطور متریال‌های مختلف را روی مدل‌های خود در نرم‌افزار تری دی مکس و ریل‌تایم ونتیج تغییر داده و به کارفرما نمایش دهید. اسکریپتی که در اختیارتان قرار گرفته را وارد تری دی مکس کرده و ادامه آموزش را دنبال کنید.

افزودن اسکریپت به تری دی مکس

ابتدا اسکریپتی که به شما داده شده است را وارد تری دی مکس کنید. برای این کار به منوی Customize User Interface بروید و تب Toolbars را باز کنید. سپس از کتگوری Speed Line Dynamics، ابزار Multi-Material را به جعبه ابزار خود اضافه کنید. از این به بعد هر بار که این ابزار را بزنید، اسکریپت به طور خودکار اجرا خواهد شد.

انتخاب و تنظیم متریال

برای شروع، شیئی که قصد دارید متریال روی آن اعمال شود را انتخاب کنید. سپس در پارامترها مدل متریالی که می‌خواهید ساخته شود را کنترل کنید. ما انواع متریال‌ها را از موتورهای رندر مختلف مانند فیزیکال، آرنولد، ویری، کرونا و اِف استورم داریم. من متریال ویری را انتخاب می‌کنم.

انتخاب تکسچرها و اعمال به مدل

پس از انتخاب متریال، روی دکمه Select File کلیک کنید. در این مرحله بروزر باز می‌شود و می‌توانید تکسچرهای مورد نظرتان را انتخاب کنید. من تمام تکسچرها را انتخاب کرده و سپس دکمه Open را می‌زنم. به همین سادگی، تکسچرها به صورت خودکار روی مدل اعمال می‌شوند.

مشاهده متریال‌های مختلف با استفاده یک تکنیک

اگر به پنل Modify بروید، می‌بینید که یک مادیفایر متریال به شیء شما اضافه شده است. با تغییر دادن آیدی‌ها، می‌توانید تکسچرهای مختلف را روی سطح مدل مشاهده کنید. همچنین اگر Live Link را در کیوانتیج فعال کنید، این تغییرات به صورت ریل‌تایم در ونتیج نیز نمایش داده می‌شود. برای یادگیری بیشتر درباره تکنیک‌های استفاده از آموزش های مدلسازی معماری، می‌توانید به آموزش‌های رایگان 3dsmax مراجعه کنید.

دوره آموزش تری دی مکس (I-Max)

2,400,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید