کادربندی در V-Ray6

توضیحات آموزش

آموزش ویدئو کادربندی در V-Ray6

در بحث رندرنینگ، کادربندی و انتخاب یک زاویه و کادر مناسب از صحنه، فوق‌العاده پراهمیت و باعث جذاب شدن رندر می‌شود. قانون‌ها و اصول زیادی برای کادربندی وجود دارد. در این ویدیوی آموزشی ویری از پکیج ویری من (Vray Man) در ویری 6 (V-Ray6) در فریم بافر لایه‌ی جدیدی به نام ProportionGuide اضافه‌شده که می‌تواند ما را برای رسیدن به یک کادربندی مناسب‌تر راهنمایی و اصول کادربندی را برای ما خیلی راحت قابل‌استفاده کند.

پنج اصل رایج در رندرینگ در ویری 6 (V-Ray6)

یکی از روش‌هایی که بتوانیم نور فضا را شبیه‌سازی کنیم نور omD هست که با فعال کردن-ray Dom LightV کلیک کرده و نور omD را در فضا ایجاد کنیم. حال ما یک نور محیطی مانند نور اسمان (Sky-Light) را توانستیم شبیه‌سازی کنیم. این تکنیک استفاده از نور omD برای نورپردازی یا Lighting را اصطلاحاً BLI میگویند که مخفف Image Base Light است یعنی بر اساس تصویر نورپردازی انجام دهیم.

حال به کمک تصاویر DRIH که به نور Dom نسبت می‌دهیم می‌توان نورپردازی را انجام داد و یا اینکه نور omD را با یک olorC نورپردازی Sky Light را شبیه‌سازی کنیم. ما در این قسمت از ویدیوی آموزشی کاری به تصاویر DRIH نداریم. خیلی راحت یک نور omD با شدت ultiplierM یک قرار می‌دهیم.

حال به تنظیمات رندر در Render Setup مراجعه کرده و در قسمت Renderer با Gpu رندر را انجام می‌دهیم البته فرقی ندارد می‌توانیم با puC از Renext و یا با puG از کارت گرافیک استفاده کنید و این تکنیک در هر دو بندر ساپورت می‌شود. حال تست رندر گرفته تا مشاهده کنیم فضا به چه شکل است با مراجعه به rame BufferF با PRI تست رندر می‌گیریم و می‌بینیم که صحنه تاریک است و شدت نور را افزایش می‌دهیم. فضای ما فقط یک نور محیطی دارد و نور دیگری ندارد می‌بینیم که به‌صورت مرتبی نور کلی فضا یا Sky Light را فعال کردیم.

پنج اصل رایج در رندرینگ در ویری 6 (V-Ray6)

Rule Of Thirds: بر طبق این اصل علاوه بر تغییر ضخامت خطوط و رنگ، اصل تصویر به سه قسمت در حالت افقی و عمودی تقسیم می‌شود که خطوطی ایجادشده منطقه‌ی مناسبی برای قرار دادن عنصرهای اصلی صحنه هستند و نقاط تلاقی ایجادشده منطقه‌های خوبی برای قرار گرفتن عنصر اصلی دران منطقه است. به عبارتی با استفاده از نقاط طلایی مربوط به یک‌سوم عکاسی، درصحنه استفاده کرد.
Diagonals: بر طبق این اصل نیز علاوه بر تغییر ضخامت خطوط و رنگ، اگر سوژه‌های صحنه در تصویر روی خطوط اریب قرار گیرند می‌توانند تمرکز بیشتری را روی خود جذب کنند. این اصل پرسپکتیو را درصحنه تقویت می‌کند و صحنه را پویاتر وزنده نگه می‌دارد. به‌طورکلی می‌توان از خطوط مورب برای ترکیب‌بندی استفاده کرد.
:Golden Ratio تناسبات طلایی درصحنه را نمایش می‌دهد
:Center Cross با استفاده از دو خط + شکل می‌توان روی مرکز شکل فوکوس نمود.
Custom Grid: گریدها توسط خود شخص تعریف می‌شود. به‌وسیله‌ی Line Width می‌توان ضخامت خطوط را افزایش و رنگ ان را تغییر داد و در قسمت Rows تعداد خطوط افقی و در Columns تعداد خطوط عمودی را تعیین کنیم. همچنین می‌توان هم‌زمان از چند اصل استفاده کرد.
در ویری 6 (V-Ray6) جذابیت‌های زیادی اضافه‌شده است که سعی می‌کنیم به‌مرور شمارا با آن در دوره‌های امورشی رایگان ویری آشنا کنیم.

دوره آموزش تری دی مکس (I-Max)

2,400,000 تومان 48%

1,250,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید