ویری ۵٫۱ و این همه خوشبختی؟

توضیحات آموزش

آموزش ویدئو ویری 5.1 فراتر از خوشبختی

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار ویری نسخه‌ی پنج (Vray5) تغییر و تحولات و ویژگی‌های فوق‌العاده چشمگیری را به همراه آورد که ما در چندین جلسه و چندین پروژه همه‌ی نکات آموزشی ویری پنج (Vray5) را در پکیج ویری من (Vray Man) به‌طور کامل ارائه نمودیم. حال این بار این نرم‌افزار با رونمایی نسخه‌ی پنج و یک (Vray5.1)، تغییرات عالی داشته که باعث ساده‌تر شدن کنترل کارها می‌شود. شما می‌توانید از وب‌سایت ویوید ویژوال ان را دانلود و استفاده بفرمایید

در این ویدئوی آموزشی کوتاه در مورد یکی از ویژگی‌های ویری نسخه پنج و یک (Vray5.1) صحبت می‌کنیم. لازم به ذکر است که اگر ویری پنج (Vray5) را نصب داشته باشید میدانید که ویری پنج کتابخانه‌ی متریال دارد که هنگام نصب دانلود می‌شود و شما آرشیو خوبی از کتابخانه‌ی متریال دارید. برای نصب ویری 5.1 (Vray5.1) نگران کتابخانه متریال خود نباشید زیرا کافی ست با رفتن به Control plane ویری پنج (Vray5) را Uninstall کنید و پنج و یک (Vray5.1) را Install کنید در این صورت اگر تغییری در کتابخانه متریال اتفاق افتد در هنگام نصب نسخه جدید مانند ویری 5.1 (Vray5.1) تغییرات جدید به‌صورت خودکار به کتابخانه متریال اضافه می‌شود.

امکانات ویری 5.1 (Vray5.1)

حال در ویری 5.1 (Vray5.1) می‌توان یک سری Adjustment ها یا ادیت را در فریم بافر (Frame Buffer) بعد از رندر در بخش‌های مختلف صحنه داشته باشیم. همان‌طور که در ویری پنج (Vray5) گفته شد در Layer base ادیتورهایی وجود دارد که می‌توان روی Color Grading، Color Balance، Contrast،Expousure و خیلی اتفاقات دیگر کارکردمثلاً در این دوره آموزشی ویری از curves استفاده می‌کنم مشاهده می‌شود که در انتها ادیتور curves اضافه شد، با این نمودار می‌توانیم روی curves و Contrast تصویر کارکرد. با Contrast دادن به تصویر کل سوژه و تصویر تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ که با بازی کردن با نمودار می‌توان به Contrast و تغییرات دلخواه برسیم…

رندر المنت Vray Cryptomatte

در فریم بافر بعد از اتمام رندر از Layer ها استفاده می‌کنیم. با انتخاب curves برای اینکه سریعاً mask را به آن اعمال دهیم کلیک راست کرده و در لایه‌ی جدید Cryptomatte mask را فعال می‌کنیم. در این ویدیو چون mask این لایه مشکی است می‌توان در Cryptomatte رفته و دکمه Pick را زد حال می‌توان روی هر ابجکت به‌دلخواه mask را اعمال کرد و برای حذف هر ابجکت Pick منفی زده و از حالت mask خارج می‌کنیم.

اینک به تصویر، Color Balance داده و رنگ ان را تغییر می‌دهیم. مشاهده می‌کنیم که در کل تصویر اعمال می‌شود برای اعمال دریک قسمت مشخص مانند مراحل قبل با کلیک کردن روی Color Balance لایه‌ی جدید را زده و Cryptomatte mask را در نظر گرفته و دکمه Pick را زده و ابجکت مشخصی را در نظر می‌گیریم.

بنابراین خیلی راحت می‌توان  افکت دیگری را به کمک mask ساخت.

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید