قیمت گذاری پروژه فاز ۲

توضیحات آموزش

 

آموزش ویدئو قیمت گذاری پروژه های اجرایی و فاز دو​

قیمت گذاری پروژه فاز ۲

پس از تسلط یک مهندس معمار به ضوابط و مقررات ملی و نحوه اجرا و مدلسازی پروژه های فاز دو ساختمان حال نوبت به نحوه اخذ پروژه از کارفرماهای مختلف و ثبت عقد قرارداد و قیمت گذاری پروژه فاز دو میرسد که یکی از چالش های مهم هر مهندس معمار در رویارویی با پروژه های مختلف میباشد که در این آموزش رایگان با نکات و نحوه قیمت گذاری پروژه فاز دو آشنا خواهید شد.

 

عوامل موثر در قیمت گذاری پروژه فاز دو

پس از اخذ پروژه به منظور بررسی و قیمت گذاری پروژه فاز دو باید توجه نمود که در هر پروژه عوامل متعددی در قیمت گذاری نهایی تاثیر گذار هستند از جمله متراژ یا زیربنای ساخت ، پیچیدگی ها و چالش های موجود ، تعداد طبقات، کاربری و زمان انجام پروژه و سایر عوامل دیگه ای که در حین بررسی پروژه با آن مواجه خواهید شد.

یکی از عادت های اشتباه در قیمت گذاری پروژه فاز دو عدم بررسی دقیق پروژه و قیمت دهی حدودی و صرفا بر اساس یک تصویر یا صحبت کلامی از سوی کارفرما و عدم عقد قرارداد مشخص دوطرفه میباشد که میتواند شما را با چالش ها و حتی ضررهای بسیاری مواجه نماید از جمله کار بیشتر و دریافتی کمتر ، عدم دریافت حق الزحمه عادلانه، از دست دادن فرصت های کاری مناسب و مجبور شدن به قبول شرایطی از سوی شما که متناسب با شرایط اصلی پروژه نمی باشد.

 

راهکار قیمت گذاری پروژه فاز دو

پس از پیشنهاد پروژه از سوی کارفرما میتوان از کارفرما درخواست نمود که اطلاعات کاملی از پروژه مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد تا به منظور مطالعه و بررسی کامل پروژه فاز دو و عوامل موثر در آن ضمن دریافت برآورد دقیقی از اطلاعات پروژه، زمان کافی نیز برای محاسبه و قیمت گذاری پروژه فاز دو را کسب نمود.

حال با توجه به اطلاعات دریافتی و بررسی های صورت گرفته از سوی شما میتوان یک لیست قیمت دقیق را بر اساس عوامل تاثیر گذار در پروژه به کارفرما ارائه داد و لازم به ذکر است که لیست قیمت مذکور میتواند در قالب یک جدول تقسیم بندی شده شامل بخش های مختلف پروژه فاز دو در سه دیسیپلین معماری، سازه و تاسیسات با تعریف سطح جزییات ساخت، میزان نیروی کار، هزینه و زمان انجام هر بخش از موارد مذکور ارائه شود که در ادامه با نحوه ساخت جدول قیمت گذاری پروژه فاز دو آشنا خواهیم شد.

 

جدول قیمت گذاری پروژه فاز دو

در جدول قیمت گذاری پروژه فاز دو باید سه دیسیپلین سازه ، معماری و تاسیسات را در جدول قیمت گذاری درج نمود و سپس برای هر یک از دیسیپلین های فوق میزان سطح جزییات کار شده که در اصطلاحات معماری و نرم افزارهای حوزه Bim با نام Lod مشخص میگردد را با یک  قیمت مشخص در نظر گرفت.

برای یادگیری  و تسلط به فاز 2 معماری آموزش فاز دو در اتوکد به نام دوره کد پلاس و آموزش فاز دو در رویت به نام دوره دکتر بیم پلاس به شما پیشنهاد میشود . برای مشاوره آموزشی رایگان میتوانید با شرکت تماس بگیرید .

برنامه های دیگر

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید