قرار دادن بکگراند در لومیون

توضیحات آموزش

قرار دادن بک‌گراند در لومیون

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

استفاده از تصاویر PNG به‌عنوان بک‌گراند در لومیون

تصاویر PNG باکیفیت

بیشتر مواقع ممکن است بخواهید برای پس‌زمینه پروژه خود یک تصویر خاص، مانند تصویری از بافت شهری، منظره، کوهستان، جنگل و…در بک‌گراند پروژه خود در لومیون استفاده نمایید؛ پس به روش‌های استفاده‌شده در این فیلم آموزشی رایگان از آموزش لومیون دقت نمایید.

در این روش از تصاویر Png استفاده خواهیم کرد. برای این منظور سایت‌های بسیار زیادی مانند سایت Textures.com، تکسچرهای بسیار باکیفیتی در اختیار قرار می‌دهند. در سایت Textures.com در بخش Browse Library، کتگوری و دسته‌بندی‌های مختلفی از تکسچرها قرار داده‌شده است. با انتخاب هر دسته (به‌عنوان‌مثال: Landscapes) شاهد قرار داده شدن تصاویری از این دسته، همراه با بک‌گراند و بدون بک‌گراند و در حالت Transparency با فرمت Png خواهیم بود. تصویر مدنظر را انتخاب و دانلود می‌کنیم.

نحوه استفاده از تصاویر باکیفیت در لومیون

در مرحله‌ی بعد با وارد شدن به نرم‌افزار مدل‌سازی خود (تری دی مکس) صفحه‌ای (Plane) با تناسب تصویر دانلود کرده، می‌سازیم؛ سپس Export می‌کنیم. با بازگشت به نرم‌افزار لومیون، در بخش Import New Model با باز کردن فایل اکسپورت کرده، در پنجره بازشده مشخص می‌کنیم در چه کتگوری و دسته‌ای قرار گیرد (Imported). مشاهده می‌کنیم پلین در صحنه لومیون قرارگرفته شد، حال کافی است پلین را در پوزیشن مدنظر قرار داد و بعد از تنظیم اسکیل و زاویه قرارگیری ان، به ساخت متریال اقدام کرد.

در این قسمت از آموزش لومیون در بخش متریال با نسبت دادن یک Mode Standard به پلین، در بخش Color Map با انتخاب مپ png دانلود کرده مشاهده می‌کنید به‌صورت خودکار کمی تغییر رنگ یافته و برجستگی‌هایی ایجادشده است.Normal Map را پاک و مقدار Relief را صفر می‌کنیم تا بام نداشته باشد، مقدار Colorization نیز صفر کرده تا رنگی خاکستری در کار تأثیر نداشته باشد، مشاهده می‌کنید به‌صورت خودکار بخش Transparency حذف‌شده و اسمان دیده می‌شود. با گرفتن Shift +1 به صحنه برگشته و مشاهده می‌کنیم به‌خوبی بک‌گراند صحنه ساخته شد. حتی در رندر بک‌گراند به‌وضوح مشخص است.

یک آموزش رایگان جذاب از ساخت متریال های واقعی و پست پروداکشن در محیط لومیون، از سری آموزش‌های رایگان لومیون مشاهده کردید. مبحث حرفه‌ای آموزش پست پروداکشن، پرزانته، آموزش متریال سازی، نورپردازی و استفاده از مدل‌ها در لومیون در پکیج دوره آموزش لومیون (Lumion Club) کامل و پروژه محور تدریس شده است.

دوره آموزش لومیون (Lumion Club)

1,700,000 تومان 47%

899,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید