ستون کلاسیک تو ۱ دقیقه

توضیحات آموزش

آموزش مدل‌سازی کلاسیک در dsmax3

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار تری دی مکس، ابزاری است بسیار پرقدرت و ارزشمند برای طراحان و بخصوص معماران؛ درواقع بدون استفاده از این ابزار، قادر به ارائه حرفه‌ای کار خود و نتایج رئال از آن نخواهند شد. اولین چیزی که در نگاه اول توجه کارفرما و به‌طورکلی هر شخص دیگر از یک پروژه جلب می‌کند، نمای آن پروژه است. امروزه با گسترش استفاده از نمای کلاسیک و محبوبیت آن در میان کارفرمایان، معماران و طراحان با طراحی و مدل‌سازی این سبک از نما سعی در ارائه بهترین و رئال‌ترین نتیجه از پروژه خود دارند.

مدل‌سازی این سبک از نما با استفاده از نرم‌افزار تری دی مکس، کار را برای معماران بسیار آسان‌تر و راحت‌تر از قبل نموده است. در این قسمت از آموزش رایگان تری دی مکس با استفاده از یک تکنیک، به نحوه‌ی مدل‌سازی ستون‌ها و پایه‌های کلاسیک به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن می‌پردازیم.

ستون کلاسیک در یک دقیقه

در این فیلم آموزشی کوتاه، به مدل‌سازی سریع پایه‌های کلاسیک در نرم‌افزار تری دی مکس با استفاده از ابزار Loft می‌پردازیم. برای انجام این کار نیاز به سه Spiline یا موضوع دوبعدی است. Spiline اول به‌عنوان Path(مسیر) و Spiline های بعد به‌عنوان پروفایل یا Shape و مقطع مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینک کافی است با انتخاب مسیر و قرار گرفتن در نمای پرسپکتیو، از لیست Standard Primitives با قرار گرفتن در بخش Compound Objects، دکمه Loft را انتخاب، سپس با استفاده از ابزار Get Shape، مقطع مربع را برای این مسیر تعریف کرد. مشاهده می‌کنیم مقطع مربع در مسیر قرار و حجم گرفته است و به شکل یک باکس ساده تبدیل می‌شود.

نکته مهم در این قسمت از آموزش مدل‌سازی کلاسیک در dsmax3: در پنل مادیفای و موضوع Loft شده، فهرستی بنام Deformations وجود دارد؛ با کلیک کردن روی گزینه Fit، ابزار جالبی برای کنترل مقطع این موضوع Loft شده در اختیار شما قرار داده می‌شود. لازم به ذکر است هنگام استفاده از این ابزار، از روشن بودن گزینه Make Symmetrical اطمینان حاصل بفرمایید تا تقارن حفظ شود. سپس با استفاده از ابزار Get Shape، مقطع شکل را برای آن در نظر گرفته، مشاهده می‌شود کاملاً موضوع شما با مقطع سازگار شده و می‌توان به‌راحتی دیتیل این شکل را با استفاده از این آموزش مدل‌سازی کنید.

Loft یا Extrude؟

ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا از گزینه اکسترود برای این کار استفاده نشد؟ پاسخ این است: چنانچه مقطع را به‌صورت ساده به بالا می‌کشیدیم مقطع و سکشن به‌درستی مدل‌سازی نمی‌شد، اما با استفاده از تکنیک Loft به‌راحتی ابزارها و مدل‌های کلاسیک را می‌توان به این شکل مدل‌سازی نمود.

یک آموزش جذاب رایگان از مدل‌سازی کلاسیک از سری آموزش‌های رایگان تری دی مکس مشاهده کردید، مبحث حرفه‌ای مدل‌سازی نمای کلاسیک، تزیینات والمان های کلاسیک، احجام متقارن، آبجکت کلاسیک، ستون و طاق کلاسیک و… درفصل پنجم پکیج آیمکس (I-MAX) کامل به‌صورت پروژه تدریس شده است.

دوره آموزش تری دی مکس (I-Max)

2,400,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید