تغییر فصل رندر با هوش مصنوعی

توضیحات آموزش

تغییر فصل رندر با هوش مصنوعی فتوشاپ

هوش مصنوعی که یکی از داغ‌ترین مباحث و به‌عنوان یکی از پرتکرارترین اصطلاح روز دنیا درزمینهٔ فناوری است، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی داشته است. درزمینهٔ معماری نیز هوش مصنوعی با توانایی خارق‌العاده‌ای که در پردازش اطلاعات انبوه دارد، باسرعت زیادی طرح‌های پیشنهادی را در اسرع وقت به معمار ارائه داده و به‌خودی‌خود سبب صرفه‌جویی قابل‌توجهی از زمان طراح و معمار می‌شود.

لازم به ذکر است قبل از اینکه هوش مصنوعی در معماری برای انواع فرایندها مانند پژوهش، طراحی، نظارت و اجرای ساختمان در قالب نرم‌افزارهای تحلیلی و ربات‌های هوشمند در معماری ظاهر شود، شرکت Adobe جز اولین شرکت‌هایی بود که در نرم‌افزارهای خود از هوش مصنوعی استفاده کرد؛ اما بااین‌حال در نسخه‌های جدید خود، قدرت آن‌ها را به طرز چشمگیری افزایش داده است. ولیکن در حال حاضر بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی فتوشاپ، در نسخه بتا قرار دارد. اینک قصد داریم در این آموزش کوتاه از آموزش رایگان فتوشاپ با استفاده از هوش مصنوعی نهفته در نرم‌افزار فتوشاپ، یک رندر را به حالت زمستانی تبدیل کنیم.

تبدیل فصل رندر به حالت زمستانی در فتوشاپ

در ابتدای این فیلم آموزشی از آموزش تغببر فصل در فتوشاپ ذکر این نکته حائز اهمیت است که تغییر فصل رندر یک نکته دارد و به همین راحتی نیست، زیرا این هوش مصنوعی برای لنداسکیپ طراحی و ساخته‌شده است و در حال حاضر برای مناظر یا رندرهای شهری کاربردی ندارد و ساختار دیتیل آن‌ها را تغییر می‌دهد، اما ما باکمی تغییر این کار را انجام می‌دهیم. با واردکردن رندر در محیط فتوشاپ از منوی Filter گزینه Neural Filters را انتخاب نموده و در پنجره بازشده گزینه Landscape Mixer را انتخاب و فعال می‌کنیم. سپس از قسمت Presets، با انتخاب پریست زمستانی، نرم‌افزار شروع به پردازش می‌کند تا کل صحنه تم زمستانی به خود بگیرد. بعدازاین کار می‌توان از هندل Strength شدت برف زمستان را کم کرد تا برف کمتری در خیابان و اطراف ساختمان و صحنه باشد. دقت نمایید حتماً از قسمت Output گزینه New Layer را اوکی کنید، اینک مشاهده خواهید کرد تمام تغییرات در لایه جدید ایجاد شد.

در ادامه این بخش آموزشی از آموزش  رایگان فتوشاپ، همان‌طور که می‌بینید بسیاری از قسمت‌های رندر نابودشده است (مثلاً ماشین یا قسمتی از ساختمان یا…). برای درست کردن این لایه‌ها یک‌لایه Mask به آن نسبت داده، سپس به‌وسیله یک براش و رنگ مشکی، قسمت‌هایی که قصد داریم دیتیل آن‌ها به حالت اولیه برگردد را با Flow پایین شروع به برگرداندن می‌کنیم. مشاهده می‌کنید رنگ دیتیل های برگشته، متفاوت است و رنگ آن با زمستان صحنه همخوانی ندارد. تنها کافی است در قسمت Adjustment Layer یک Color Balance به آن نسبت دهیم و از قسمت هندل Yellow، آن را به سمت آبی و از هندل Cyan به سمت Cyan سوق دهیم؛ مشاهده می‌کنید اینک همخوانی بین رنگ‌ها کاملاً ایجاد شد.

حال این سؤال مطرح می‌شود برای کسانی که گزینه Neural Filters فعال نیست نحوه کار به چه صورت خواهد بود. در آموزش بعد از سری آموزش‌های رایگان ویویدویژوال خواهید دید این ویژگی را به چه نحو می‌توان در فتوشاپ فعال کرد

چکیده محتوا آموزش

هوش مصنوعی با توانایی‌های فراوان در زمینهٔ فناوری پیشرفت‌های قابل توجهی را به همراه داشته است. در معماری، استفاده از هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای معماری باعث سهولت و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در طراحی و اجرای ساختمان‌ها شده است. شرکت Adobe نیز از هوش مصنوعی در نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کرده و ابزارهایی با قدرت بالا را در نسخه‌های جدید آن ارائه داده است. در ادامه آموزش های هوش مصنوعی معماری دیگری در ویوید ویژوال قرار خواهیم داد

آموزش رایگان فتوشاپ

دوره آموزش پست پروداکشن

VIVIDVISUAL

آموزش فتوشاپ

آموزش فتوشاپ 0 تا 100( Photoshop ) + پست پروداکشن

1,800,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید