افزایش کیفیت نمایش ویوپورت در V-Ray5.1

توضیحات آموزش

افزایش کیفیت نمایش ویوپورت در Vray 5.1

در این آموزش ویژگی دیگری از ویری 5.1 آموزش داده شده است. در ویری 5.1 کیفیت نمایش Viewport ارتقا پیدا کرده. حالت نمایش ویوپورت بالای صفحه نمایش داده می شود که به صورت Default روی Standard قرار دارد و با کلیک روی آن می توانید به حالت های مختلف دسترسی داشته باشید. با قرار دادن آن روی High Quality بالاترین کیفت نمایش در ویوپورت را خواهید داشت.

نمایش خصوصیات متریال در ویوپورت در Vray 5.1

هنگامی که متریالی را به یک آبجکت نسبت می دهیم با تغییر پارامتر های آن، تغییری در نمایش متریال در ویوپورت ایجاد نمی شود ولی در ویری 5.1 در صورتی که حالت نمایش ویوپورت را روی High Quality قرار دهیم تغییرات پارامتر های متریال در ویوپورت نمایش داده می شود. با این کار کیفیت تصویر در Viewport افزایش پیدا کرده و برای نمایش خصوصیات متریال نیازی نیست که رندر گرفته شود، همچنین ویری 5.1، Preset های آماده در اختیارمون قرار داده که بسیار کاربردی هستند، علاوه بر آن ویژگی قابل توجه دیگری در این حالت امکان تنظیم Exposure دوربین به صورت Realtime است.

تنظیم حالت های مختلف نمایش Viewport

حالت های Shading ویوپورت که در اختیارتون قرار گرفته با توجه به گرافیکی که برای مکس انتخاب کردین متفاوت است، برای دسترسی به این حالات ( High Quality، Standard، Performance، DX Mode ) باید Mode گرافیک را روی Nitrous قرار دهیم.

نتیجه گیری

در صورتی که با Vray کار می کنید برای جلوگیری از اتلاف وقت و تنظیم دقیق تر متریال ها به صورت Realtime حتما Vray 5.1 رو نصب کنید و از قابلیت های کاربردی که به آن اضافه شده استفاده کنید.

منبع آموزش ویوید ویژوال

مدت زمان آموزش: 5 دقیقه


حجم فایل: 27 مگابایت مدرس: یونس بنا

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید