اسکریپت TankTrack برای کپی و انیمیشن مدلها در مسیر

توضیحات آموزش

اسکریپت TankTrack برای کپی و انیمیشن مدلها در مسیر

خیلی اوقات در حوزه شبیه سازی نیاز می شود که آبجکت های زیادی را در طول مسیری مشخص کپی کنیم. نمونه های بسیاری از این چیدمان آبجکت ها را می توان در زمینه های مختلف مانند پوسته های معماری، صنعت، خط تولید و… مثال زد. قابلیت Spacing Tools در تری دی مکس این امکان را به ما می دهد که آبجکت ها را در مسیری کپی کنیم ولی این ابزار محدودیت هایی دارد که می توان به غیر قابل کنترل بودن آبجکت ها پس از جایگذاری اشاره کرد. در این آموزش با کاربرد اسکریپت  TankTrack در تری دی مکس آشنا می شویم و کاربردهایی از این اسکریپت را مرور می کنیم.

 

مزایای اسکریپت TankTrack

شاید این سوال پیش بیاید که در صورت وجود ابزار Spacing Tools در تری دی مکس چه نیازی به استفاده از TankTrack وجود دارد؟ در بالا اشاره کردیم که یکی از معایب Spacing Tools این است که پس از ایجاد پترن دیگر امکان تغییر در آن وجود ندارد و در صورت نیاز به تغییرات باید تمام آبجکت های ساخته شده رو پاک کرد و از اول روند رو تکرار کرد ولی در TankTrak اینگونه نیست و علاوه بر اینکه تغییرات روی آبجکت تکرار شونده و اسپلاین به صورت آنی صورت می پذیرد، هر زمان که روی مسیر و آبجکت تغییراتی ایجاد کنیم روی پترن نیز این تغییرات ایجاد می شود. علاوه بر این شاید بتوان TankTrack را به عنوان یک اسکریپت انیمیشن در تری دی مکس نیز در نظر گرفت زیرا می توان با کنترل آیکون ساخته شده توسط این اسکریپت و همچنین پارامترهای اسکریپت، حرکت تمامی آبجکت ها را در مسیر انیمیت کرد.

 

موارد استفاده از Tank Track در متحرک سازی در تری دی مکس

در این آموزش پس از معرفی کاربرد این اسکریپت به انیمیت پله های پله برقی با استفاده از این اسکریپت پرداخته شده است ولی می توان مثال های بسیاری از کاربرد این اسکریپت در متحرک سازی در تری دی مکس اشاره کرد مانند پوسته های متحرک نما، انیمیت کردن تسمه های تانک (که نامگذاری این اسکریپت هم به همین موضوع مربوط است) و انواع و اقسام کاربردهای صنعتی مانند خط تولید ها و… که با فراگیری نرم افزار تری دی مکس با پکیج I-Max که آموزش یکی از بهترین نرم افزارهای مدلینگ در این حوزه می باشد و با استفاده از اسکریپت ها و پلاگین های فوق العاده کاربردی که توسط کاربران و شرکت های ثالث تولید شده اند تقریبا هیچ چیزی نخواهد بود که از خلق آن عاجز باشید. منبع آموزش ویوید ویژوال [vc_custom_heading text=”مدت آموزش: 12 دقیقه
حجم ویدیو: 137 مگابایت” font_container=”tag:h2|font_size:20|text_align:right”] مدرس: یونس بنا

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید