آموزش Pen tool در برش تصاویری

توضیحات آموزش

عنوان اصلی : آموزش Pen Tool  در برش تصاویر

در این آموزش کوتاه و کاربردی ، می خواهیم درباره ابزار Pen Tool در فتوشاپ صحبت کنیم و طریقه کار با این ابزار را در برش تصاویر آموزش دهیم .

 

آموزش کار با Pen Tool در فتوشاپ

همان طور که این آموزش درباره استفاده از ابزار Pen است ، ابزاری قدرتمند و بسیار کاربردی در دنیای Adobe که در اکثر نرم افزارهای این شرکت ، به شکل مشابه کار می کند ، به خصوص در نرم افزار فتوشاپ و الاستریتور بسیار کارایی دارد .

یک فایل جدید فتوشاپ با سایز 1080 * 1080 پیکسل و رزولیشن  72  و به حالت Color Mode : RGB Color ایجاد می کنیم و سپس تصویر مورد نظرمان را در محیط نرم افزار فتوشاپ وارد می کنیم و از لایه آن تصویر یک کپی تهیه می کنیم و در آن لایه محیط اطراف سوژه مورد نظرمان را توسط ابزار Pen Tool به صورت خیلی تمیز و مرتب Select می کنیم .

ذکر این نکته الزامی است که بهتر است ، همیشه در Selection ها 1 تا 2 پیکسل به داخل کار یا سوژه انتخابی ، Select را انجام دهیم و این تکنیک کمک می کند انتخاب های تمیزتری داشته باشیم ، بعد از Selection انجام شده ، در محدوده Select شده کلیک راست می کنیم و گزینه ی Make Selection را انتخاب می کنیم و پنجره ی Make Selection باز می شود و سپس بدون آنکه تنظیمات این پنجره را تغییر دهیم ، Ok کرده و محدوده ی Select شده توسط ابزار Pen Tool ، به حالت انتخاب در می آید و سپس روی ابزار Mask کلیک می کنیم .

استفاده از ابزار Mask در این بخش کمک می کند ، محدوده Select شده کاملا تمیز و مجزا از محیط Background  ، جدا می شود و بعد می توان از این تصویر در هر فایل دیگری استفاده کرد ، این عکس را وارد فایل پوستر مورد نظرمان می کنیم تا تغییرات را اعمال کنیم .

با ابزار Transform (Ctrl + T) ، تصویر را به لحاظ سایز آن کنترل می کنیم و روی لایه ماسک آن کلیک راست کرده و گزینه  Apply Layer Mask  را می زنیم تا آن لایه ، تبدیل به یک تصویر Png شود .

نرم افزار فتوشاپ یک قابلیتی دارد با عنوان ، Puppet Warp  و این ابزار این امکان را می دهد ، روی سوژه مورد نظرمان یک سری نقاط را ایجاد کنیم و به وسیله این نقاط و مفصل های ایجاد شده ، اجزای آن سوژه اصلی را جا به جا کنیم .

سوژه مورد نظرمان را انتخاب می کنیم ( همان بخش انتخاب شده با ابزار Pen Tool  )  ، از منوی Edit / Puppet Warp را انتخاب کرده و سطح سوژه به حالت مشبک در می آید و روی آن پلیگان هایی ایجاد می شود و روی هر مفصل که می خواهیم تغییراتی دهیم کلیک و نقاطی را ایجاد می کنیم و آن نقاط ایجاد شده را جا به جا می کنیم و بدین ترتیب ،  شکل اصلی دچار تغییرات حرکتی می شود .

 

  • همه فایل های تمرینی این آموزش را داخل وب سایت ویوید ویژوال قرار داده ایم ، آن ها را دانلود و تمرین کنید .
  • مباحث Puppet Warp و Selection در معماری و پست پروداکشن خیلی پرکاربرد است و این مباحث در پکیج Mr Pix کامل تدریس شده است .

 

 

آموزش رایگان فتوشاپ

دوره آموزش پست پروداکشن

VIVIDVISUAL

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید