چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم ؟

توضیحات آموزش

جلسه اول خب در ابتدا میخوایم ببینیم اصن موضوع لایو یعنی، چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم یعنی چی؟
این لایو برای تمامی مدرس ها و علاقه مندانی که میخوان در زمینه تدریس ومخصوصا تدریس نرم افزارهای معماری مثل ۳dsmax بپردازن، تعریف شده است. در این دوره با مجموعه ای از راهکارها و تکنیکهای حرفه ای برای پرورش استادی ناب آشنا میشین. اگه قوانین و اصولی که مطرح میکنیم رو رعایت کنید شاید بتویند به صدها و هزاران انسان بیشتری خدمات آموزشی ارائه بدین و تو رسالتتون موفقتر باشین.

اگه به دنبال مطرح شدن، دیده شدن و مرجع شدن هستین، این دوره برای شما تعریف شده. دقت کنید که مهمترین هدف یک استاد، باید پرورش صحیح هنرآموزان و ایجاد تحول در زندگی دیگران باشه. خیلیا فکر میکنن با مدارک دانشگاهی میتونن بعنوان مدرس مرجع شناخته بشن وفعالیت کنن، ولی در واقع اینطور نیست و عوامل زیادی برای رسیدن به این منظور دخیل هستند.

شما باید بعنوان مدرس مرجع، تحولی بزرگ در زندگی  و نگرش دیگران ایجاد کنید. آموزش دادن و آموختن یا یاد دادن و یاد گرفتن از بدو تولد اولین انسان روی زمین همواره با ما بوده و خواهد بود. تدریس یکی از مقدس ترین و با ارزشمندترین کارهای دنیاس اما نمیشه به هر مدرسی گفت مدرس مرجع.

خب گفتیم بحث اصلی لایو امشب اینه اصن مدرس مرجع چیه یا کیه؟! درسته ما گرایش این بحثمون نرم افزار ۳dsMax هست ولی توی تعریف مدرس مرجع فرقی نمیکنه شما چی تدریس میکنی.

مدرس مرجع کسی هست که همیشه در حال یاد گرفتن و یاد دادنه، همیشه در حال آموختن و آموزش دادنه.

اگه به دور و بر خودمون نگاه کنیم تو هر زمینه ای، آشپزی، زبان انگلیسی، موسیقی و … تو هر زمینه ای اساتیدی وجود دارن که مطرح ترین و بهترین هستند.

اصن چجوری میشه فهمید یه نفر مدرس مرجع هست یا نه؟ معیار مدرس مرجع چیه؟

شاخصه ی اول، اگه کسی مدرس مرجع باشه، باقی مدرسها و اساتید همیشه به او رجوع میکنن، اونها خودشون مدرس هستن ولی علم و آگاهی و به روز بودنشون رو از مدرس مرجع تامین میکنن. مدرس مرجع کسیه که ممکنه صدها هزار یا بیشتر دنبال کننده یا فالور داشته باشه و اگه شما یه روز بعنوان مدرس مرجع شناخته بشی این نوید رو بهتون میدم که دیگه دغدغه مالی نخواهید داشت و هر کتاب یا محصولی تولید کنید، دنبال کننده های شما آنرا خریداری و تهیه خواهند کرد و دیگه حتی لازم نیست اونها رو متقاعد کنید که اصن این پکیج یا دوره یا کتاب مناسب هست یا نه! البته اینم بگم که هدف اصلی یک مدرس مرجع اصلا کسب درامد و بیزینس نیست، نه اینکه نباشه میگم هدف اصلی نیست چون اگه هدف اصلی این باشه قطعا به درجات مدرس مرجع نخواهد رسید، کسب درامد یه بخشی از فعالیت های یک مدرس مرجعه،هدف اصلی یک مدرس مرجع ایجاد تغییر و موفقیت در زندگی دیگرانه. داشتم نمونه هایی بارز از بچه هایی که رشد کردند، توی کار سه بعدی و شبیه سازی معماری، بچه هایی که دارن کار میکنن، حتی شرکت زدند و یا پروژه های بزرگی از خارج از کشور میگیرن یا حتی الان دارن ۳dsmax رو تدریس میکنن توی مراکز آموزشی و حتی دانشگاها، هر چی تاثیر بیشتری توی موفقیت دیگران بزارین، شما دارین به درجه مدرس مرجع نزدیک میشین.

یادمه ۲۱ سال پیش وقتی بعنوان مدرس رفتم سر کلاس هیچکی تحویلم نگرفت اصن هیچکی باورش نمیشد من مدرسشون باشم تا وقتی که لیست حضور و غیاب رو درآوردم. خب هم سنم خیلی کم بود هم از لحاظ ظاهر شاید به استاد نمیخوردم. کاری ندارم گذشت و گذشت نزدیک به ۲ سال فقط در مراکز آموزشی تدریس میکردم ولی بالاخره فهمیدم فقط برگزاری کلاسهای حضوری وآموزشی نمیتونه منو به هدفم یعنی مدرس مرجع شدن نزدیک کنه. تا اینکه اولین کتابم رو در سال ۷۹ یعنی ۱۸ سال پیش نوشتم که تا به امروز ۱۱ جلد کتاب آموزشی ۳dsMax وارد بازار کردم. مقاله های زیادی رو تالیف و ترجمه کردم و در مجلات ایرانی و خارجی به چاپ رسوندم. پیشنهاد های بزرگ کاری بهم داده شد و بعنوان مدیر دپارتمان مجتمع فنی تهران انتخاب شدم. همایش و سمینارهای بزرگی رو در باب ۳dsMax در تهران و شهرستانها برگزار کردم، و در نهایت بعنوان یکی از موسسین استودیوی ویوید ویژوال پا به دنیای حرفه ای شدن و دیده شدن گذاشتم، از صدا و سیما درخواست ساخت مستندی در باب رمز موفقیت داشتیم و این مستند از شبکه ۵ سیما پخش شد، شروع به تولید دوره ها و پکیج های آموزشی کردیم، از کمپانی های مرتبط مثل کیاوس گروپ مجوز رسمی و مدارک استاد تمامی گرفتیم، روی وبسایت و تولید محتوای رایگان وقت زیادی گزاشتیم و الان که در خدمت شما هستم به جرات میتونم بگم پرفروشترین پکیج آموزشی ۳dsmax در ایران رو در اختیار داریم. تا الان به بیش از ۲۷۰۰۰ نفر کمک کردیم تا بتونن تو شبیه سازی و رندرینگ معماری موفقیت ها و درامدهای بیشتری رو داشته باشن. به همین خاطر تصمیم گرفتم دوره ای را با عنوان چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم را تدارک ببینم تا شاید راه تازه و جدیدی رو برای علاقه مندان به تدریس این نرم افزار باز کنم.

خب این دوره خیلی فراتر از یک لایو آموزشی میتونه باشه و اگه مورد استقبال علاقه مندان قرار بگیره حتما تو یه پکیج و دوره ی کامل در موردش مفصل صحبت میکنیم. این که چجوری میشه به مدرس مرجع ۳dsMax تبدیل شد یه پروسه و روند طولانی داره.

من ۱۴ تا از مهمترین این موارد رو نوشتم که عرض میکنم خدمتتون:

  1. فن بیان و تسلط و شخصیت
  2. تالیف و ترجمه
  3. انتخاب موضوع آموزشی
  4. تولید محصولات رایگان
  5. تولید محصولات اصلی
  6. تولید محصولات بین المللی
  7. برگزاری همایش و سمینار و وبینار
  8. برگزاری کلاسهای حضوری
  9. آپدیت و به روز بودن و خودآموزی
  10. بستن سرفصل و محتوای آموزشی مناسب
  11. تجهیزات و سخت افزار
  12. شناخت نیاز بازار
  13. چگونگی ایجاد تحول در زندگی دیگران
  14. بازاریابی و مارکتینگ

هر کدوم از این بخشها شامل کلی مباحث میتونه باشه که باید مفصل در موردش صحبت کرد. مثلا در تولید محصولات، باید اول نیاز بازار رو شناخت و در موردش تحقیق کرد که توی نرم افزار ۳dsmax کاربران و هنراموزان بیشتر در چه بخشی مشکل دارن و آموزش چه تکنیکهایی میتونه مورد استقبال قرار بگیره ، باید موضوع مناسبی رو پیدا کرد که تو ارائه ها و درامد بچه ها کمک بیشتری بکنه.  حالا پیدا کردن خود موضوع هم کلی روش و راه داره. موضوعی که امید رو زنده کنه در دیدگاه مخاطب. بعد باید یه سرفصل و سیلابس درست نوشت و از تجهیزات و سخت افزار لازمه برای رکورد ویدیو اقدام کرد. در تدوین و صداگذاری و افکت گذاری خیلی باید دقت کرد که محتوای گرافیکی و ویدیوی خوب و جذابی تولید بشه. فن بیان، تسلط و نحوه ی صحبت هم که به جای خود. بیننده یا هنرآموز باید ثانیه به ثانیه با آموزش همراه بشه و این مدرس مرجع هست که میتونه لحظه به لحظه ی آموزش رو پر هیجان و با انرژی ببره جلو. و در آخر هم با یه بسته بندی و طراحی مناسب و مارکتینگ قوی اونو وارد بازار کرد. این یه پروسه ی کوچیک از یکی از ۱۴ بخشی هست که برای رسیدن به مدرس مرجع باید رعایت کنیم.

همونجوری که گفتم مدرس مرجع کسیه که نه تنها دنبال کننده و هنرآموز زیادی داره بلکه بقیه اساتید هم از طرفدارن و دنبال کننده ی آموزش های او هستند پس عیار یه مدرس مرجع با میزان دانش و علم او سنجیده میشه نه به خونه و ماشین و ویلا و … به روز بودن از ویژگی های یک مدرس مرجعه. من خودم همیشه یه قانونی برای خودم ساختم اسمشم گزاشتم قانون ۵برابر. تو این قانون تعریف کردم که اگه قراره یه آموزش ویدیویی یک ساعته تولید کنم باید برای ۵ ساعت مطلب جمع کنم. یا اگه قراره یه همایش ۲ ساعته داشته باشم باید در ابتدا، ۱۰ ساعت مطلب و مبحث جمع آوری کنم. این واقعا معجزه میکنه هم قدرت تسلط به موضوع بالا میره هم باعث میشه مدرس به تحقیق و جمع آوری مطالب روز دنیا بپردازه. یه مدرس مرجع همیشه از جدیدترین نکاتی که یاد گرفته توی آموزشهاش استفاده میکنه.

این که بتونیم همه ی مخاطبامون رو راضی و خوشحال از نحوه ی تدریسمون نگه داریم کار سختیه، چون همه با هم متفاوتند و سلیقه ها متفاوته. مدرس مرجع کسیه که بتونه با یه استایل درست آموزشی کمترین ناراضی رو از روند کار و تدریس خودش داشته باشه.

خب در آخر میخوام یه نکته کوچیک دیگه بگم که میتونه به رشد و ارتقا یک مدرس کمک کنه و سرعت رسیدن به درجه مدرس مرجع رو بالا ببره. یه مدرس باید همیشه به دقت به صحبت های هنراموزاش گوش کنه، هنرجوها  به بهترین شکل راه رو به شما نشون میدن. پس در مقابل انتقاد و صحبت های اونا جبهه نگیرید، حواستونو بهشون جمع کنید. چند نمونه از توصیه هایی که هنرجوها به اساتید میکنند

  1. مدرس باید به موقش سخت گیر و محکم باشه
  2. با هنراموزا دوست باشین رفیق باشین با توجه به حفظ حریم استاد و شاگردی
  3. برای اینکه مطالبی که ارائه میدین در ذهن هنرجو بمونه، روی پروژه های مناسب این کارو انجام بدین
  4. زمانبدی برای آموزشها خیلی مهمه و از پرداختن به مباحثی که ممکنه رشته افکار هنرجو رو پاره کنه بپرهیزین
  5. برای توضیح مطالب فقط یک روش یا یک راه نداشته باشین و از تکنیک ها و روشهای مختلف برای آموزش استفاده کنید، در واقع راه و روش های مختلفی رو برای آموزش حتی یک مطلب ارائه بدین
  6. برای هر مطلب و جلسه یه هدف واضح داشته باشین و در ابتدای جلسه در مورد اون هدف صحبت کنید
  7. از مثال های درست و به جا استفاده کنید
  8. به هنراموزاتون اعتقاد داشته باشین باورشون کنید و برای رسیدن به هدفشون تشویقشون کنید.

جلسه دوم امروز و تو جلسه دوم میخوایم در مورد بخش اول یعنی آپدیت بودن و مبحث یادگیری صحبت بکنیم

گفتیم یکی از ویژگیهای اصلی یه مدرس مرجع اینه که همیشه در حال یادگرفتنه، شما باید حداقل روزی ۲ ساعت در حال مطالعه، دیدن ویدیوهای آموزشی، دنبال کردن اخبار روز دنیا و پرسه زدن در وبسایتهای آموزشی و خبری باشین. در حال حاضر بهترین دانشگاه ها و بهترین و به روز ترین آموزشها در اینترنت و فضای مجازی در اختیار شماست. منتها در درجه اول شما باید تا حدودی با زبان انگلیسی آشنا باشید، رفرنسهایی مثل youtube  و Vimeo یکی از مناسبترین فضاها برای دنبال کردن آموزشهای جدیده.
سعی کنید در یوتیوب کانال و صفحه های این اساتید رو دنبال کنید تا از آموزشهای جدید آنها مطلع شین. وبسایتهای زیادی در رابطه با بخش آموزشی نرم افزارهای معماری مثل مکس توی جوامع بین المللی وجود داره و من تقریبا هر روز بهشون سر میزنم. شاید سوال خیلی از شماها باشه که چجوری میشه این وبسایتها رو پیدا کرد؟

خب همیشه یه سری وبسایتهای مرجع و اصلی وجود دارن که شما میتونین با عضویت در آنها و فعالیت در بخشهای مختلف مثل فورومها با تمامی کاربران و همکاران خودتون در دنیا در ارتباط باشین و در یک فضای خودمونی با اونها به گپ و گفت و گو بپردازین.

در این فورومها اکثرا سوالاتی پرسیده میشه که جوابهای اونا میتونه خیلی به درد شما هم بخوره، تو این فضا لینک ها و سایتهای خوبی رو به همدیگه معرفی میکنن و خیلی میتونه به رشد و ارتقا شما کمک کنه.فورومهای سایتهای مرتبط با ما یعنی CG یک فضای فوق العاده برای یادگیری از دیگرانه. تکنولوژی و فضای مجازی خیلی به صنعت آموزش کمک کرده، در هر شبکه اجتماعی از اینستاگرام گرفته تا فیس بوک و تلگرام و … میبینیم که فعالیتهای خیلی خوبی در زمینه آموزش توشون میشه.

همین فیس بوک. درسته تو کشور ما فیلتره و مدتی هست که خیلی کمرنگ شده تو ایران ولی شلوغترین و پربازدید ترین سوشیال مدیای دنیاس. من خودم شخصا شاید روزی بین نیم تا یک ساعت توی فیسبوک هستم. دوستان ۳dartist زیادی دارم و تو گروهای پرمخاطب ۳dsmax هم عضو هستم. اونجا با نمونه آثار بقیه هنرمندا آشنا میشم باهاشون گپ میزنم از روند کاراشون میپرسم و خیلی وقتا هم از آموزشهای جذابی که گذاشته میشه استفاده میکنم. خلاصه اینکه در ابتدا یه کم زبانتون رو قوی کنید و بعدش به راحتی میتنونین با کمترین هزینه ها به خوداموزی و یادگیری در اینترنت و فضای مجازی بپردازین.

چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم ؟

مدرس های ناموفق سالهاست دارن مطالبی قدیمی رو تدریس میکنن و از یادگرفتن مطالب جدید ترس دارن.

اکثر کمپانی های بزرگ نرم افزار مثل اتودسک یا ادوبی یا کیاس گروپ، همیشه رفرنسهای خوب آموزشی رو در سایتهای خودشون قرار میدن حتی وبینارها و لایوهای آموزشی خوبی هم با اساتید مطرح دنیا برگزار میکنن. شما نمیتونی تو خونه بشینی پای نرم افزار و روز به روز پیشرفت کنی شما باید یه رابطه ی سفت و سخت با فضای اینترنتی و آموزشهای آنلاین و ویدیویی برقرار کنید.

شما باید بدونید که تو چه سطحی هستین و بتونین با یه جستجوی مناسب در فضای اینترنت آموزش مناسب برای سطح خودتون رو پیدا کنید. اگه میخواین نرم افزاری رو از صفر شروع کنید میتونید از آموزشهای آکادمی های معتبر مثل Lynda ، Udemy ، digital tutors که اخیرا با کمپانی Pluralsight هم یکی شده یا خیلی از آکادمی های معتبر دیگه استفاده کنید. یکی از روشهای دانلود مجموعه آموزشهای این آکادمی ها استفاده از فایلهای تورنت موجود در وبسایتهایی مثل cgpeers  یا gfxpeers می باشد.

که سعی میکنیم در یکی از جلسات همین دوره ی آموزشی، نحوه کار با فایلهای تورنت و استفاده از این وبسایتها رو بهتون آموزش بدم.

اگه بخوام بخش یادگیری و خودآموزی رو خلاصه کنم

  1. تقویت زبان انگلیسی حتی تو حوضه ی تخصصی خودمون
  2. نحوه ی سرچ و دسترسی به آموزش مورد نظر
  3. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  4. بازدید از وبسایتهای خبری و آموزشی

 

خب حالا میخوام یکی از تجربیات خودمو که در این سالها برای یادگیری کسب کردم رو خدمتتون عرض کنم. به نظر من بهترین روش یاد گرفتن یه مطلبی، یاد دادنه اون مطلبه. من به شخصه هر مطلب و نکته جدید که یاد میگیرم رو سریعا یه آموزش ازش میسازم.

مثلا امروز با یه آموزش جدید تو یکی از این صفحات مجازی در مورد یه تکنیک مدلسازی توی ۳dsMax مواجه میشم. خب ابتدا آموزش رو یک بار کامل میبینم. وقتی میگم کامل یعنی از ثانیه به ثانیه آموزش استفاده میکنم، دیدم دوستانی رو که مرتب آموزش رو عقب جلو میبرن و از بعضی قسمتها رد میشن.

من تو دور اول، آموزش رو کامل مشاهده میکنم مثل یه فیلم سینمایی تا کامل در جریان روند کار قرار بگیرم. خیلی دوست دارم که روشها و تکنیکهای افراد مختلف برای اجرای فرامین و کار کردن تو نرم افزار رو ببینم. به هر حال برای هر کاری از مدلسازی گرفته تا ساخت متریال و نورپردازی و … روشهای زیادی وجود داره و هر چقدر روشهای مختلف رو بیشترتست کرده باشیم بهترمیتونیم به نتیجه دلخواه برسیم.

چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم

بار دوم بخش های مهم رو مرور و نت برداری میکنم. همزمان تمرین مشابه با ویدیو یا آموزش رو قدم به قدم جلو میرم.

حالا که تکنیک رو یاد گرفتم سعی میکنم تو حالتها و صحنه های مختلف استفادش کنم و حتی با دانسته های خودم ترکیبش میکنم و به نتایج جدید و جالبی میرسم. در نهایت برای اینکه این تکنیک تو ذهنم بمونه و هیچوقت فراموشش نکنم ازش یه آموزش میسازم. ابتدا سعی میکنم یه سوژه مناسب برای کاربرا پیدا کنم، سوژه ای که به بازار کار و نیاز بچه ها هم ربط داشته باشه، تو انتخاب سوژه دقت میکنم که کاملا بتونم تکنیک جدید رو به بچه ها منتقل کنم.  و در نهایت روی یه پروژه ی مناسب از تکنیک جدید، یه آموزش ویدیویی و رایگان تولید میکنم.

با اینکار اول به خودم کمک کردم برای به روز بودن برای یاد گرفتن، و بعد به رسالت خودم عمل کردم و دانسته هامو در اختیار دیگران گذاشتم و نقش مثبتی حتی اندک تو زندگی برخی ایجاد میکنم. و در آخر با رایگان کردن این آموزش چندین نکته ی مهم برای رسیدن به مدرس مرجع شدن رو هم رعایت کردم که تو جلسات جلوتر در موردش صحبت میکنیم.

چگونه مدرس مرجع ۳dsMax شویم ؟

پس گفتیم که ۳ بخش اصلی یک تولیدی آموزش ایناس

  1. آپدیت بودن مدرس و تلاش برای یادگیری، یعنی خود مدرس مدام باید در حال آموزش دیدن باشه
  2. تولید آموزش و محتوا
  3. مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

امروز در مورد بخش اول یعنی آپدیت بودن و یادگیری صحبت کردیم. این بخش هنوز ادامه داره جلسات بعدی بیشتر در این مورد صحبت میکنیم و سایتها و رفرنسهای مناسبی رو برای یادگیری بهتون معرفی میکنم. در ضمن جلسه بعدی نکاتی رو هم برای بالا بردن فن بیان، و تسلط به مباحث رو هم کار میکنیم.

 

  منبع آموزش ویوید ویژوال مدت زمان آموزش: –


حجم فایل: - مدرس: یونس بنا [ultimate_pricing design_style=”design05″ color_scheme=”blue” package_heading=”پکیج زیبراش در معماری” heading_tag=”h4″ package_sub_heading=”کاملا پروژه محور” sub_heading_tag=”h6″ package_btn_text=”اطلاعات بیشتر” package_link=”url:https%3A%2F%2Fvividvisual.net%2Fproduct%2F%25d8%25b2%25db%258c%25d8%25a8%25d8%25b1%25d8%25a7%25d8%25b4%2F|||” package_featured=”enable” package_name_font_size=”desktop:27px;” subheading_font_size=”desktop:20px;”][/ultimate_pricing]

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید