جناب گامبال، حضرت کانتور

توضیحات آموزش

نشانگر گامبال و دستور کانتور

نرم افزارهای شبیه سازی سه بعدی بیشماری در دنیای معماری امروزی وجود دارند که هریک به کمک ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهند توانایی ساخت انواع احجام ساده و پیچیده را فراهم خواهند نمود اما در این بین نرم افزار راینو به دلیل توانایی مدلسازی احجام پیچیده با استفاده از ابزارهای ساده و بر مبنای خطوط نربز به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای شبیه سازی سه بعدی در زمینه معماری شناخته خواهد شد و در این آموزش رایگان با دو ابزار فوق العاده ساده و قدرتمند نرم افزار راینو با عنوان نشانگر گامبال و دستورکانتور آشنا خواهیم شد که توانایی بسیار زیادی برای مدلسازی سریع و ساده احجام ساده و پیچیده را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نشانگر گامبال gumball

یکی از مشکلات کاربران راینو در نسخه های قدیمی نحوه کار با polysurface ها بود که برای جابه جایی یا تغییر ابعاد و اندازه نقاط و سطوح ترسیم شده هندسی در حین مدلسازی ناچار به استفاده از ابزارهای scale ، Rotate و move بودیم که برای رفع این مشکل در نسخه 5 راینو نشانگر گامبال اضافه شد.

نشانگر گامبال بسیار شبیه به ابزار Gizmo در نرم افزار تریدی مکس میباشد با کاربردهای مشابه که به منظور چرخش ، تغییر اندازه و جابه جایی ترسیمات هندسی مورد استفاده قرار میگیرد و نکته قابل توجه در مورد گامبال قابلیت تطبیق این ابزار با راستاهای مختلف انواع نماها و سطوح دوبعدی و سه بعدی میباشد که میتواند برای ترسیم احجام ساده و پیچیده مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه کار با نشانگر گامبال

برای استفاده از نشانگر گامبال کافیست ابتدا ابزار مربوطه را از لیست ابزارهای کمکی راینو فعال نمود و سپس با انتخاب ترسیمات دو بعدی یا سه بعدی ایجاد شده در راینو بلافاصله نشانگر گامبال ظاهر میشود که میتوان به کمک سه جهت نمای آن در راستاهای عمودی و افقی دلخواه حجم را جابه جا نمود و همچنین با استفاده از جهت نماهای چرخشی گامبال میتوان حجم مورد نظر را در راستاهای دلخواه چرخاند و به علاوه این ابزار دارای دو نشانگر مربعی در ابتدا و انتهای مسیرهای افقس عمودی خود میباشد که به منظور تغییر مقیاس ترسیمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است نشانگر گامبال توانایی تولید یک حجم سه بعدی ساده یا پیچیده از یک خط دوبعدی ترسیم شده را نیز دارا میباشد و میتواند فوق العاده در مدلسازی انواع کانسپت های معماری مفید باشد.

 

دستور کانتور contour

یکی از پرکاربردترین ابزارهای راینو دستورکانتور است که به منظور ایجاد برش های متوالی با فاصله و تعداد دلخواه از یک حجم سه بعدی ساخته شده در راستاهای مختلف و دلخواه میباشد که در نهایت میتوان از دستور کانتور برای ساخت انواع احجام پیچیده از جمله انواع توپوگرافی ها، قطعات چوبی پارامتریک به منظور مدلسازی نما و دکوراسیون داخلی و حتی آبجکت های تزیینی مثل انواع لوسترها و چرا غ های تزیینی استفاده نمود.

نحوه کار با دستور کانتور

برای استفاده از کانتور ابتدا دستور کانتور را تایپ نموده و سپس با انتخاب حجم ترسیم شده مورد نظر و تعیین تعداد و فاصله بین برش ها و در انتها تعیین راستای قرار گیری برش ها میتوان از یک حجم سه بعدی برش های بسیار دقیق و جذابی را تهیه نمود که در این آموزش رایگان با این دو ابزار بسیار کاربردی آشنا خواهید شد. منبع آموزش ویوید ویژوال مدرس: دکتر مهرداد عزیزی

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید