با یک کلیک همه چیز رو انتخاب کن

توضیحات آموزش

با یک کلیک همه چیزو انتخاب کن

رویت به‌عنوان یک نرم‌افزار مدل‌ساز به معماران، مهندسان ساختمان، طراحان و… امکان طراحی یک ساختمان و قسمت‌های مختلف ان را فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار قدرتمند با دارا بودن امکان ویرایش تمام ساختمان، مونتاژها یا اشکال سه‌بعدی جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران به خود اختصاص داده است. درواقع این نرم‌افزار محبوب به دلیل تنوع در ابزارهای نمایش، جمع‌آوری داده‌های پارامتریک، بهبود آنالیز مسیر حرکت، پنجره‌های پرکاربرد و… امکان مدل‌سازی سه‌بعدی و ذخیره اطلاعات را در تمامی حوزه‌های ساختمان‌سازی ازجمله معماری، سازه، تأسیسات الکتریکی، مکانیکی و لوله‌کشی فراهم می‌آورد.

همان‌طور که میدانید انتخاب آبجکت ها در رویت همواره از ابزارهای اساسی می‌باشد. به همین منظور این نرم‌افزار برای مدیریت بهتر آبجکت ها در دیسیپلین‌های مختلف، با قرار دادن ویژگی به نام Filter در جهت حل این مشکل راهکار بسیار عالی برای کاربران در نظر گرفته است. ما نیز در این فیلم آموزشی از آموزش رایگان رویت، به نحوه انتخاب همه آبجکت ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌پردازیم.

ایجاد فیلتر در پروژه برای انتخاب آبجکت ها

قطع به‌یقین بسیاری از اوقات در نرم‌افزار رویت، شاهد این اتفاق خواهید بود که هنگام انتخاب آبجکت های زیاد دچار مشکل شوید؛ در این آموزش کوتاه اما فوق‌العاده کاربردی از آموزش Revit، قصد معرفی یک تکنیک بسیار جذاب در نرم‌افزار رویت داریم تا در عرض چند ثانیه هر نوع آبجکت و هر تعداد آبجکت که مدنظر است را انتخاب نمایید. در این پروژه به‌عنوان‌مثال اگر قصد انتخاب درختان را داشته باشید، یکی از روش‌های معمولی که بیشتر کاربران از آن استفاده می‌کنند این است که با کلیک راست کردن روی آبجکت، از بخش Select All Instances گزینه Visible in View را انتخاب می‌کنند؛ اما بازهم تمامی درختان انتخاب نمی‌شود، زیرا درختان باهم متفاوت‌اند و در پروژه گونه‌های متفاوتی از درختان وجود دارد؛ بنابراین ما برای انتخاب سریع‌تر همه درختان، کل درختان را انتخاب نموده و با مراجعه به قسمت Filter، گزینه Check None را انتخاب و تنها تیک Planting را روشن می‌کنیم، اینک با انتخاب همه گیاهان در قسمت Selection، مشاهده می‌کنید گزینه Save و Edit موجود است؛ بنابراین می‌توان روی گزینه Save کلیک کرد و در پنجره بازشده، یک Selection Set ساخت و درنهایت با انتخاب یک نام آن را ذخیره نمود. اینک برای استفاده از آن در پروژه‌ها، می‌توان با مراجعه به تب Manage در سربرگ Selection شاهد قرار داده شدن دو گزینه به نام‌های Load و Edit بود. لازم به ذکر است با کلیک راست روی گزینه Load، یک گزینه به نام Add to Quick Access Toolbar وجود دارد؛ یعنی می‌توانید این قسمت را به Quick Access Toolbar خود اضافه نمایید. حال بعد از افزودن با کلیک روی گزینه Selection Load در پنجره بازشده، مشاهده می‌کنید Selection Set که به نام درخت ساخته بودیم، وجود دارد؛ با انتخاب آن همه درختان ظاهر می‌شود و انجام این کار در پروژه‌ها سرعت کار را فوق‌العاده افزایش می‌دهیم.

ساخت و کاربرد Selection Set در رویت

ادامه این فیلم آموزشی از آموزش Revit را با مثال دیگری همراه می‌شویم، به‌عنوان‌مثال برای پنجره‌های پروژه Selection Set می‌سازیم. با انتخاب یکی از پنجره‌ها، کلیک راست کرده و از بخش Select All Instances گزینه Visible in View را انتخاب می‌کنیم؛ مشاهده می‌کنید همه پنجره‌ها به‌جز دو پنجره که نوع و تیپ آن‌ها از سایر پنجره‌ها متفاوت بودند انتخاب شدند، آن‌ها را نیز انتخاب کرده و با انتخاب گزینه Save در پنجره بازشده یک نام برای آن‌ها در نظر گرفته (Windows) و اوکی می‌کنیم. اینک تنها کافی است در قسمت Quick Access Toolbar روی گزینه Selection Load، کلیک کرده و در پنجره بازشده Windows را انتخاب کنید؛ مشاهده می‌کنید همه پنجره‌ها انتخاب می‌شوند. لازم به ذکر است شما عزیزان این Selection Set ها را برای همه آبجکت هایی که در پروژه دارید، می‌توانید بسازید. به‌عنوان‌مثال تمایل دارید با یک کلیک کل مبلمان خود را انتخاب کنید یا در مقاطع پروژه، تمام نرده‌ها را انتخاب و Save کنید. انجام این کار خصوصاً در پروژه‌های فاز دو، همانند این پروژه که تعداد آبجکت ها در آن فوق‌العاده زیاد هستند و انتخاب تک‌تک آبجکت ها، ممکن است بسیار زمان‌بر باشد؛ می‌تواند سرعت شما را تا حد فوق‌العاده‌ای افزایش دهد.

____    VIVIDVISUAL    ____

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید