انتقال Opacity به لومیون

توضیحات آموزش

انتقال مپ Opacity به لومیون

کتابخانه رایگان کوییکسل

کتابخانه عظیم کوییکسل شامل تعداد بسیاری آبجکت و تکسچر با کیفیت فوق العاده بالا است که پس از خرید این شرکت توسط کمپانی epic games این دیتابیس برای تمامی کاربران در دسترس قرار داده شد که در قسمت اول این آموزش به معرفی این کتابخانه و نحوه انتقال این آبجکت ها به نرم افزار تری دی مکس پرداخته شده است.

استفاده از Opacity به جای مدلسازی

تقریبا در تمام آبجکت های پوشش گیاهی، برای جلوگیری از تولید تعداد بسیاری از سطوح در برگ های درختان و گیاهان، از مپ Opacity استفاده شده است. این مپ یک تصویر سیاه و سفید است که نحوه کار آن به این صورت است که در نقاطی که رنگ سفید وجود دارد آبجکت نمایش داده می شود و در نقاطی که رنگ سیاه وجود دارد آبجکت مخفی می شود و به اصطلاح بریده می شود. تمامی آبجکت های پوشش گیاهی موجود در کتابخانه کوییکسل نیز به این روش تولید شده اند که برای استفاده از آنها در نرم افزار تری دی مکس مشکلی نخواهیم داشت ولی نحوه استفاده در لومیون چگونه خواهد بود؟

نحوه ورود مپ Opacity به لومیون

همانگونه که می دانیم متریال استاندارد در لومیون 10.3 شامل سه مپ دیفیوز، نرمال و دیسپلیسمنت می باشد ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امکان وارد کردن مپ های دیگر در کانال آلفای دو مپ دیفیوز و نرمال نیز وجود دارد. برای انتقال مپ Opacity کافی است مپ دیفیوز یا کالر را به نرم افزار فوتوشاپ ببریم و مپ Opacity را در کانال آلفای مپ دیفیوز وارد کنیم و با فرمت TGA خروجی بگیریم. در روند خروجی گرفتن باید حتما توجه داشته باشیم که تیک کانال آلفا روشن باشد و فرمت 32 را انتخاب کنیم. به این ترتیب امکان استفاده از کتابخانه عظیم کوییکسل که شامل مدل های بی شماری از پوشش گیاهی است در لومیون نیز عملی خواهد شد. همچنین این روش در وارد کردن علائم و نشان های ترافیکی روی سطح آسفالت نیز بسیار کاربردی است که در آموزشی دیگر به آن پرداخته شده است.

 

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید