آبجکت رایگان رویت، پلاگین بلاک

توضیحات آموزش

آبجکت رویت رو با پلاگین بلاک دانلود کن

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار رویت محصول شرکت اتودسک (Autodesk)، جزو نرم‌افزارهای Bim(مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) است. این نرم‌افزار اغلب به‌منظور مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمان به‌سادگی و با سرعت زیاد و همچنین قابلیت ترسیم هم‌زمان نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی ساختمان برای مهندسان عمران، تأسیسات و علی‌الخصوص معماران کاربرد دارد.

امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و استفاده فراوان کاربران از این نرم‌افزار، شرکت‌های تخصصی با معرفی و ارائه پلاگین یا افزونه‌های بسیار پرکاربرد برای این نرم‌افزار، راه را برای کاربران هموارتر نموده و با جلوگیری از احتمال خطاهای دستی، حذف کارکرد مضاعف داده‌ها، با جلوگیری از تأخیرهای پرهزینه مربوط به ساخت و باصرفه جویی در وقت طراح، سبب رئال‌تر شدن پروژه‌ها می‌شوند. در این قسمت از آموزش رایگان رویت، به معرفی پلاگین پرکاربرد Blocks در رویت می‌پردازیم.

پلاگین Blocks در رویت

همواره مسئله یافتن آبجکت هایی باکیفیت بسیار بالا، معضلی برای کاربران رویت بود. ازاین‌رو یک تیم حرفه‌ای با تلاش چندین ساله پلاگینی تحت عنوان Blocks معرفی نمود. با استفاده از این پلاگین می‌توان به آبجکت های بسیار باکیفیت و سورئال در ترسیمات معماری و طراحی داخلی دست‌یافت. این پلاگین متشکل از طیف‌های گسترده از آبجکت های خاص و باکیفیت، روی نسخه‌های 2019 تا 2022 رویت نصب می‌شود و طراح تنها با یک کلیک می‌تواند زمان خود را هنگام انجام پروژه‌های داخلی بهینه نماید. در این قسمت از آموزش رویت، برای نصب این پلاگین ابتدا با مراجعه به سایت Blocks RVT.com در صفحه Downlod با زدن گزینه دانلود، در پنجره بازشده مشخصات خود (نام-نام خانوادگی-آدرس ایمیل) را ثبت کرده و سپس در مرحله دانلود، پین ارسال‌شده به آدرس ایمیل را وارد کرده و بعد از دانلود شروع به نصب نرم‌افزار می‌کنیم.

لازم به ذکر است این پلاگین، در دو نسخه رایگان و پولی عرضه‌شده است. نسخه رایگان این پلاگین دارای 500 فمیلی و همچنین به این میزان هر هفته 5 فمیلی جدید افزوده می‌شود. نسخه پولی این پلاگین (ماهیانه 3 دلار) دارای بیش از 2000 فمیلی است، به این میزان هر هفته 25 فمیلی جدید در کتگوری های مختلف افزوده می‌شود.

انتقال آبجکت ها به رویت

به‌طورکلی آبجکت های آماده و پرکاربرد ساختمانی، نقش اساسی و مهمی برای کاربران نرم‌افزار رویت به‌منظور ارتقا کیفیت طراحی مدل‌سازی و استانداردسازی ساختمان دارد. بعد از نصب این پلاگین در صفحه کاری قسمت Add-Ins و تب Interior Design، پلاگین Blocks افزوده می‌شود. با انتخاب پلاگین Blocks در صفحه بازشده باید ایمیل و پین را مجدد وارد نمایید، سپس شاهد کتگوری ها و دسته‌بندی‌های مختلفی خواهید بود؛ همچنین می‌توان با قرار دادن گزینه‌های مختلف در حالت‌های متفاوت مدل‌ها را مشاهده نمایید.

در این قسمت از آموزش رایگان رویت، در پروژه‌ی کارشده در پکیج دکتر بیم آبجکت قرار می‌دهیم. برای این کار با گرفتن یک سکشن باکس از کار، با کلیک روی پلاگین Blocks در صفحه بازشده و انتخاب آبجکت مدنظر (قفسه)، با کلیک و درک آبجکت را در محیط پروژه قرار می‌دهیم. بعد از دانلود آبجکت، مشاهده می‌کنید آبجکت دارای قابلیت اتو گرید (Auto Grid) است؛ یعنی با قرار دادن در هر کد ارتفاعی از پروژه، طبقه را شناسایی کرده و به‌راحتی در طبقه جانمایی می‌شود. لازم به ذکر است آبجکت های ساخته‌شده توسط این گروه فوق‌العاده باکیفیت و پارامتریک هستند، یعنی درواقع به‌راحتی می‌توان طول و عرض و ارتفاع این آبجکت ها را تغییر داد. همچنین با مراجعه به قسمت گالری این سایت، شاهد قرار داده شدن آبجکت ها در مدل‌سازی‌های انجام‌شده توسط این تیم و رندرهای تهیه‌شده از این مدل‌ها خواهیم بود. لازم به ذکر است حتی در صورت نگرفتن رندر از پروژه، خروجی‌های بسیار باکیفیتی از پروژه در اختیار قرار می‌دهد و این یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این آبجکت های خاص و باکیفیت است. درنتیجه این پلاگین دارای آبجکت های بسیار فوق‌العاده با قابلیت نمایش جذاب متریالها در ویوپورت کار است.

نکته: این آبجکت ها دقیقاً مانند آبجکت های رویت با فشردن کلید Space، دچار چرخش شده؛ لذا می‌توان در هر زاویه دلخواه این آبجکت ها را درصحنه به کاربرد.

لازم به ذکر است بیشتر آبجکت های قرار داده‌شده در این پلاگین را می‌توان با استفاده از آموزش‌های ذکرشده در دوره آموزش رویت و پکیج دکتربیم (Dr.Bim) مدل‌سازی کرد و در پروژه‌ها استفاده نمود.

VIVIDVISUAL

دوره آموزش رویت (Dr.Bim Plus)

2,500,000 تومان تومان

telegram-character.png

قبل از خرید می‌توانید

مشاوره بگیرید