تحلیل کار شرکت کنندگان ویوید استیج

ارژنگ سحابی - بهروز بی غم

photo_2020-07-27_18-14-06

هر دو رندر از لحاظ کیفیت فوق العاده هستند .

دوتا رندر عالی ارسال شده و هردو از نظر کیفیت فوق العاده ان ، توی رندر آقای سحابی ما داریم یک پرسپکتیو یک نقطه ای از یک آشپزخونه مدرن رو می بینیم که رندر کلوز عمودی ازش گرفته شده ، رنگی بندی ها درست و خیلی از عناصر به نظر من جای خودش قرار گرفته ، کمپوزیسیون و تقسیم بندی خطوط به نظر من جای فوق العاده ای هستن ، نقاط گرم و سرد جالبی داره و چیزی که برای من جالب بود قرار گیری خطوط عمودی و افقی سرجای خودشون بود و من این رندرُ خیلی پسندیدم .

در رندر دوم داریم قدرت رندر آقای بی غم رو می بینیم که چقدر عالی همه چی با کیفیت کنار هم قرار گرفته ، هیچ کنتراست زننده ای توی کار وجود نداره و حتی عناصری که در کنار هم قرار گرفته زمانش زمانی درستی هست و پروژه یک سناریو و داستان داره و در نوع خودش رندر بسیار خوبی هست به نظر من ، منتها در قضاوت دوتا رندر می تونم اعلام بکنم که منظورم چی هست و رای برنده من به آقای ارژنگ سحابی هستش بخاطر اینکه دقیقا منظور بنده رو متوجه شدن ، با احترام به هنر آقای بی غم عزیز که یک تصویری رو مشخص کردن که یک سناریو مشخصی داره ، منتها ما قرار شده رندر هارو برای یک معمار ، برای یک پروژه تهیه کنیم و سعی کنیم پروژه محصول محوری رو داشته باشیم ، به نظر من در رندر آقای سحابی این اتفاق افتاده و من اگر دیزاینر این پروژه باشم و پروژه را بسپارم دست کسی که باید رندر سه بعدی اش را تهیه بکنه دقیقا ایشون یک کمپوزیسیون و ترکیب بندی و یک محصولی را داره ارائه میده که من به عنوان یک معمار شاید تو این زاویه ندیدم ولی ایشون به زیبایی اینو به تصویر کشیده و این آکس زیبا را تقدیم کارفرما از طرف منِ معمار کرده.بنابراین حتی عناصری که داخل این پروژه چیدمان شده از نظر سبکی درست هست و برای مثال ما یک آباژور کلاسیک رو داخل پروژه مدرن نمیبینیم چون وظیفه آبجکت گذاری هم با شبیه سازان معماری هست و من احساس می کنم این موارد خیلی عالی در کنار هم در یک سبک درستی چیدمان شده و ایشون یک رابط خیلی خوبی بوده از طرح معماری به چشم کارفرما .

امیر ملکی - عبدلله بلوچی

photo_2020-07-27_18-16-50

من شاهد دوتا رندر فوق العاده هستم ، از نظر کیفیت رندر و کمپوزیسیون ، رنگ بندی و نور پردازی ، به نظر من رندر های فوق العاده ای هستن از نظر معیار های  یک رندر خوب

منتها باز تاکید من بر این هست که ما به چه شکل یک پروژه ای رو بتونیم برای یک معمار به عنوان محصول ارائه بدیم.

پروژه آقای امیر ملکی یک پروژه ویلایی و رو به یک منظره بازشو داره و در کنارش ترکیب لنداسکیپ را داریم . من احساس میکنم رندر خیلی خوبی هست ، متریال ها قشنگ قابل لمس هستن و دیتایل کاملا مشخص هست ، فکر می کنم رندر کلوز خوبی باشه .

در رندر آقای بلوچی بزرگوار ما شاید یک مجسمه ای هستیم که جای درستی قرار گرفته ، یک مقدار من ارتباطش رو از نظر دیزاینی با فضا نمی پسندم بخاطر اینکه شاید بهتر بود مثلا توی این استایل یک مجسمه ای قرار می گرفت که خواناتر بود با این فضا از نظر سبکی ، ولی شاهد این هستیم که از نظر ترکیب بندی،رنگ بندی،قرارگیری خطوط افقی و عمودی در جای درست خودش و رفلکشن هایی که داره زوایای دیگر رو از داخل شیشه به ما نمایش میده نسبت به رادیاتوری که فکر میکنم گوشه اتاق قرار گرفته و ما داریم به کمک این ها فضای بیشتری رو درک می کنیم .

رای من توی این کار بین این دو بزرگوار به آقای امیر ملکی هستش به جهت اینکه ایشون ارائه بهتری از یک پروژه رو داشتن البته رندر آقای بلوچی رو ما با توجه به اینکه ایشون برای یک مجسمه ساز این کار رو ارائه کردن در نظر بگیریم، من احساس می کنم که این مجسمه باید در جای بهتری می نشست و به همین جهت رای من مطمئنا آقای امیر ملکی هستن بخاطر اینکه ایشون دارن بخشی از یک پروژه را به تصویر می کشن ، یک پروژه مدرنی که معنای این بازشو و حسی که کارفرمای این پروژه بخواد داخل اون فضای نیمه باز داشته باشه، کاملا از طریق این رندر به کارفرما منتقل خواهد شد و آقای امیر ملکی یک واسطه خیلی خوبی بوده بین معمار و کارفرما که تونسته این حس رو منتقل بکنه .

ارسلان میرحسینی – زهرا نژادعلی

photo_2020-07-27_18-18-46

یکی از رندر ها نما بیرون مغازه و کافه هست و رندر بعدی هم بخشی از فاساد و نمای یک ساختمان مدرن هست .

من از کار آقای ارسلان میرحسینی شروع می کنم و همونطور که ملاحظه فرمودین یک رندر و زاویه ای از پروژه مدرن رو شاهد هستیم ، رندر خوب و نقاط قوت زیادی داره و منظور من را ایشون متوجه شده و اشاره کرده به یک کمپوزیسیون و ترکیب بندی کادری از یک نمای خیلی خوب ، منتها من یک مقدار روی بخش هاییش مشکلاتی دارم ، اول روی کیفیت رندر که من احساس می کنم این رندر میتونست با کیفیت بهتری مدل و رندر بشه با توجه به اینکه ما رندر یک پروژه مینیمال رو باید به تصویر بکشیم خیلی کار سختی داریم برای نمایش جزئیات ریز پروژه تا بتونیم کار رو با کمترین دیتایل به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشیم منتها من توی این رندر متاسفانه این را نمیبینم و انتظار داشتم دیتایل های کار بهتر نمایش داده بشه و یک مسئله مهمی که به همه بزرگواران پیشنهاد می کنم داشته باشیم حتما سعی می کنیم که پرسپکتیو نقطه سوم رو از بین ببریم چه در رندر ها چه در عکاسی معماری ، در این کار پرسپکتیو نقطه سوم هنوز وجود داره و خط موجود در یک سوم سمت چپ کار به صورت عمودی یک مقدار کج داخل کادر هست که مورد اصولی نیست.

در کار خانم زهرا نژادعلی یک زاویه بسته از یک فضای تجاری رو داریم که احتمالا دیزاین شده . اگر کیفیت این دو رندر به یک اندازه بود من صد در صد به کار آقای میرحسینی رای می دادم و رای منفی این مقایسه کار خانم زهرا نژادعلی هست بخاطر اینکه این پروژه علاوه بر ارزش های معماری مسابقه رندرینگ هست و کیفیت رندر هم تاثیرگذار خواهد بود و بخاطر اختلاف کیفیتی که در این دو رندر هست من به کار خانم زهرا نژادعلی رای میدم و نقاط قوت این کار هم رنگ بندی فوق العاده و روحیه و اتمسفر قابل انتقال به مخاطب ، من احساس می کنم دیتایل هایی که در نقاط مختلف این رندر وجود داره باعث میشه که من نتونم از اینها بگذرم و رای خودم رو توی این مقایسه به خانم زهرا نژادعلی اعلام میکنم .

امیرحسین چگینی – تینا تجدد

photo_2020-07-27_18-20-02

در رندر آقای امیرحسین چگینی ملاحظه می کنید که کار دیتایلی رو داره و خطوط عمودی از اصول عکاسی معماری  کاملا داخل این پروژه رعایت شده  ، یک مقدار متریال چوب نسبت به حالت عادی بزرگتر هست و بادبند های بکسلی خیلی خوب داخل کار نشسته و دیتایل های فلزی بی نهایت زیبا به چشم میاد ، نقد منفی من در مورد این کار ، نبستن کادر درست در سمت چپ و راست تصویر است و به گونه ای میبینیم که کادر در جای بدی کراپ شده یا اصلا باید سمت چپ کار رها میشد و یا از قبل تر کات میشد و سمت راست هم میتونست یک مقدار زودتر کات بشه .

رندر خانم تجدد رنگ بندی و نورپردازی درستی داره ، دیتایل ها کاملا خودشون رو نشون میدن و میشه گفت که یک مقدار بیشتر متریال آجر سطح دال ها جای کار داره و من ریتم خوبی داخلش نمیبینم و در این بخش من رای میدم به آقای امیرحسین چگینی بابت انتخاب درست زاویه و دیتایل هایی که داخل کار وجود داره و بهترین شکل ممکن در کنار هم دیگه در قالب یک ترکیب بندی درست داره نمایش داده میشه.

حسن دهقان پور – حمیدرضا حجتی

photo_2020-07-27_18-23-18

هر دو رندر در نوع خودشون خیلی خوب هستن و من با حمیدرضا حجتی شروع میکنم و یک رندر یک نقطه ای عالی میبینیم ، رندر کلوزاپ درست با یک ترکیب بندی درست و در پرسپکتیو یک نقطه ای فضای داخلی رو در کنار فضای بیرونی میبینیم ، یعنی ارتباط فضایی رو ایشون کاملا منتقل کرده ، چینش متریال ها در کنار هم و قرارگیری یک آبجکت درست هم ردیف و هم تراز با پروژه که یک مبل بتنی در فضای باز در کنار کار و در کنار فضایی که ارتباط متریالی و رنگی درستی با متریال کف و بتن دیوار داره و گرمی چوب کار رو کاملا تکمیل کرده ، من این رندر رو خیلی دوست داشتم و به نظرم آقای حجتی منظور مسابقه رو کاملا درک کرده .

کار آقای حسن دهقان پور که من واقعا آفرین میگم به ایشون به خاطر نوع نگاه متفاوتی که ایشون داشته و فکر میکنم اگر این پروژه رو من به ایشون میدادم و میگفتم برای من پرزنت کنید و در روز تحویل رندر ها از سمت ایشون واقعا چه احساسی داشتم ، بی نهایت نگاه خلاقانه ، نگاه متفاوت شما به ارائه این پروژه واقعا منو به وجد آورد و البته ما هم از این تکنیک استفاده میکنیم معماران زیادی از این تکنیک که رندر های ماکتی هستن استفاده میکنن و البته که این رندر شامل نورپردازی درست و کاملا ماکتی ، استایل درست ، پرسوناژ ها در سر جای خود و ترکیب بندی کاملا درست ، با اینکه رندر آقای حمیدرضا حجتی رندر واقعا کاملی بود منتها در این رقابت بخاطر نوع نگاه متفاوت آقای دهقان پور ، من رای رو به ایشون میدم و از قضاوت های سخت من توی این مرحله بود بخاطر اینکه آقای حمیدرضا حجتی هم خیلی خوب پیش اومد و من واقعا به وجد اومدم از خلاقیت و نگاه خاصی که آقای دهقان پور به این مرحله از مسابقه داشت ، آفرین بر هر دو شما و امیدوارم شاهد خلاقیت های این چنینی در ادامه مسابقه هم باشیم .

حسین واحد- امیر محمدی آغویی

photo_2020-07-27_18-25-47

کار اقای آغویی یک رندر خیلی عالی با یک نورپردازی درست و زاویه درست ، منتها من مشکل کراپ شدن تصویر رو با این رندر دارم و نقاط بالایی تصویر قیچی شدن و ای کاش مقداری تنفس واسشون در نظر میگرفتیم و بهتر بود سر در کلیسا مقداری رها میشد منتها نوپردازی دقیقا درسته ، متریال ها فوق العاده و من از مدلسازی اطلاعی ندارم ، نمیدونم مدلسازی توسط خودشون بوده یا از جایی دیگر ولی دارم لذت میبرم از این همه جزئیاتی که توی این کار وجود داره .

کار آقای حسین واحد به نظرم کار خیلی خوبی هست ، متریال ها فوق العاده داخل کار نشستن و یک فوکوس فلو خوب داریم از دوربین ایشون و دیتایل ها خوب نمایش داده شده منتها رای من کار آقای امیر محمدی آهویی هست بخاطر حسی که اون رندر داره به مخاطب خودش منتقل میکنه .

 

روح الله مختاری- حمیدرضا زال نژاد

photo_2020-07-27_18-41-29

در رندر اقای زال نژاد یک زاویه درست از یک رندر داخلی رو مشاهده میکنیم که در نگاه اول منظور اصلی رو به ما منتقل نمیکنه که من فکر میکنم جذابیت این رندر هست  و در نگاه اول شاهد یک زاویه غیر معمول هستیم به جای اینکه داخل یک رندر کلوز همیشه خواسته باشیم از روبرو یا دید ناظر بهش نگاه کنیم ایشون از نمای بالا رندری رو دارن که میز های دایره ای شکل خیلی به کارشون اومده و در پروژه آقای روح الله مختاری شاهد یک رندر از معماری فلات مرکزی ایران هستیم که رندر زیبایی هست و من فکر میکنم یک مقدار کیفیت رندر باتوجه به قرارگیری آبجکت ها در کنار هم بهتر میتونست عمل بکنه منتها رنگ بندی این کار رو خیلی دوست دارم و با توجه به نگاه معمارانه من قسمت بالای بادگیر بد جایی کات شده و ما کاش آسمون رو داشتیم و رای من در این پروژه به آقای حمیدرضا زال نژاد بخاطر ترکیب بندی درست و نگاه متفاوت ایشون .

بنیامین حق پناه – رضا تقوی

photo_2020-07-27_18-45-02

در کار آقای رضا تقوی شاخه خیلی تو دید هست و در رندر های فضای باز خیلی این اتفاق رو میبینیم و استفاده میکنیم ، با توجه به این که شاخه کار رو پوشش داده ولی جای درستی قرار نگرفته و ای کاش انقدر ماسک نمیکرد تصویر رو و یک چیزی رو برای ما باقی میگذاشت و کامنت منفی بعدی من روی متریال آجر هست که ای کاش شاهد یک دیسپلیسمنت و ارئه بهتری بودیم از این متریال ، منتها این کار دیتایل و ترکیب بندی های خیلی خوبی رو داره و خطوط عمودی و افقی مخصوص عکاسی معماری در این کار رعایت شده و من احساس میکنم یک ارائه درست از یک پروژه معماری هست.

در رندر آقای بنیامین حق پناه ما شاهد یک تصویری از طراحی داخلی یک پروژه هستیم ، روی فلو فوکوس های کار یک مقدار مشکلات هست مثلا در مرکز تصویر گیاه آویزانی رو میبینیم که روی کنسولی قرار گرفته منتها دقیقا فلو شده و مات شده و زیرش گیاه دیگه ای رو داریم که به فوکوس نزدیک تر هست و کمی حس غیر طبیعی بودن رو بهش میده به اضافه اینکه من خیلی دوست داشتم بخشی از دیزاین این پروژه رو میدیدم تا اینکه فقط آبجکت هارو ببینم و فکر میکنم تصاویر بیرون خیلی بیشتر میتونست به کمک شما بیاد و شاید خط افق جای بهتری میتونست قرار بگیره واما متریال و کیفیت رو بی نهایت میپسندم منتها رای من در این مقایسه آقای رضا تقوی هست به خاطر انتخاب بخش درستی از زاویه بسته یک پروژه معماری .

مهدیه آذر- شیدا سرافرازی

photo_2020-07-27_18-46-39

کار خانم شیدا سرافرازی یک رندر کلوز از یک نما هست که دیتایل ها خیلی عالی داخلش نمایان شدن و رندر خانم مهدیه آذر از یک پروژه طراحی داخلی هست و رندر خوبی هست منتها موردی که منو گیج میکنه این مقدار از فلو و تمرکز لنز دوربین به صورت اغراق آمیز هست و تصویر بیرونی که به صورت فوکوس داره دیده میشه من حس میکنم که واسم قابل درک نیست ، منتها دیتایل و رنگ بندی اینکار رو خیلی دوست دارم ، قرارگیری درخت در جای درست و ارائه درستی از تیرک های چوبی.

در کار خانم شیدا سرافرازی شاهد یک کلوز و ترکیب و یک بسته درستی از نمای معماری هستیم   که من بی نهایت این تصویر رو پسندیدم به خاطر رعایت اصول عکاسی معماری و انتقال دیتایل مورد نظر معمار به کارفرکا ، بنابراین رای من به خانم سرافرازی هست .

علی رسولی پور- حسین شعبانی

photo_2020-07-27_19-02-27

در پروژه آقای حسین شعبانی یک رندر ماکتی خیلی جالبی از یک پروژه که میتونست فضای اطرافش تمرکز کمتری بشه که بتونیم بهتر این رندر ماکتی زیبا رو با جزئیات فوق العاده داخل تصویر ببینیم ، متریال ها کاملا درست ، زاویه رندر خیلی عالی و میتونه به عنوان یک تصویر تبلیغاتی برای اون دفتر معماری هم عمل بکنه .

پروژه اقای رسولی پور شاهد یک ماکت هستیم و خلاقیت ایشون رو خیلی پسندیدم مخصوصا خلاقیتی که داشتن در یک رندر قاب در قاب و وجود یک رندر در داخل رندر اصلی ، بی نهایت خلاقیت ایشون رو من دوست داشتم منتها یک نقد بزرگی که توی این کار دارم عدم تمرکز روی یک بخش خاص هست ، به این صورت که ما نه رندر رو به خوبی میبینیم نه ماکت رو و جزئیاتش رو و درک درستی از حجم متاسفانه پیدا نمیکنیم ، بنابراین بخاطر خوانایی بیشتری که کار آقای شعبانی داره من به ایشون رای میدم و به هردو بزرگوار خسته نباشید میگم و کاملا مشخصه یکی از زیباترین رقابت های این مرحله بود .

سعید بشارتی فر- مبینا و مائده شریفی

photo_2020-07-27_19-03-36

پروژه ها خانم های شریفی یک امان مدرن در کنار یک برکه که بی نهایت زیباست منتها من چندتا مشکل باهاش دارم ، عدم درک اسکیل درست از این پروژه ، یعنی من نه با متریال میتونم اسکیل رو متوجه بشم ، نه با آبجکت کنار المان و نه با کاربری موضوع اما در پروژه نقاط سرد و گرم بسیار خوبی هست .

در پروژه آقای سعید بشارتی فر به نظرم بهترین رندر در این مرحله از مسابقه بود به خاطر اینکه دقیقا ایشون یک بیان درستی از یک دیتایل معماری داره و ایشون یک منظور درستی رو از معمار برداشت میکنه و انتقال میده به کارفرما ، آقای بشارتی فر به نظرم در این رندر اون فاصله خالی که ممکنه از چشم معمار پنهان بمونه برای ارائه در زمان ارائه و کارفرما به هیچ عنوان متوجه این جزئیات و این بخش از پروژه نشه به خوبی منتقل کرده ، یعنی شما از این رندر به خوبی متوجه جزئیات این پروژه خواهید شد ، یعنی شما از دو کیلومتری هم اون تیرک های چوبی رو ببینید لمس کنید که چه اتفاقی در این پروژه داره میوفته ، حالا در کنار این داریم میبینیم متریال ها در جای درست و به شکل درست خودش کار شده ، آبجکت که اصلا حرفی در موردش نیست ، نورپردازی دقیقا در نقطه درست ، ترکیب بندی خطوط و رنگ بندی مینیمال این پروژه من بی نهایت باهاش ارتباط گرفتم و به شدت لذت بردم ، بنابراین توی این رقابت من آقای سعید بشارتی فر رو به عنوان برنده بین این دو رندر انتخاب میکنم .

محمد آهنگران- سارا علیپور

photo_2020-07-27_19-04-39

در کار خانم سارا علیپور رندر با حس و اتمسفر بهتری داره منتقل میشه و از طرفی دیتایل کاملا داره نمایش داده میشه و زاویه در نقطه درست خودش قرار گرفته .

کار آقای محمد آهنگران هم حس خوبی داره ولی من فکر میکنم عکاسی که از پروژه آقای محمد آهنگران عکاسی کرده انگار تجهیزات کاملی در اختیار نداشته و میتونسته عکاس حرفه ای تری باشه بنابراین من به خانم سارا علیپور توی این رقابت رای میدم

حمیدرضا مقراضی – محمد فارسی

photo_2020-07-27_19-06-13

در پروژه اقای حمیدرضا ما شاهد یکسری کلبه های بتنی در کنار هم هستیم که رنگ بندی خوب ، لند اسکیپ خوب ،متریال و فوکوس فلو درست .

منتها در پروژه اقای محمد فارسی شاهد یک بسته درست از یک نما معماری هستیم ،نمای ساختمان ، که دیتایل های کار به اشکال مختلف داره نمایش داده میشه و این به نظر من خیلی کار درستی هست و من به آقای محمد فارسی رای میدم توی این رقابت به این خاطر که دیتایل ، ترکیب بندی و اون فضای نیمه باز تراس رو کاملا در حالات مختلف به کارفرما منتقل کرده .

محمدحسین اعزازی – محمد رضا محمدی

photo_2020-07-27_19-07-38

کار آقای محمد رضا محمدی یک اشاره غیر مستقیم به یک خیابون داره با فوکوس کردن به یک برگ و ای کاش ما میتونستیم یک پروژه معماری رو یک نگاه غیر مستقیم دیزاین بکنیم ولی ما شاهد یک خیابون فوق العاده هستیم و من فکر میکنم که میتونست تمرکز بیشتری روی یک پروژه معماری بشه .

منتها در پروژه آقای محمد حسین اعزازی ما کاملا شاهد این منظور هستیم ، یعنی نقاط گرم و سرد درست ، ترکیب بندی خیلی عالی ، قرار گرفتن خلاقانه دوربین پشت  یک فنس پاره ، من احساس میکنم که به ما همشون در کنار هم داره یک رندر فوق العاده ای رو نمایش میده بنابراین در این بخش رای من آقای محمد حسین اعزازی هست به خاطر رعایت تمامی اصولی که من عرض کردم .

مصطفی حاجی زاده – معین اله یاری

photo_2020-07-27_19-08-34

آقای معین اله یاری یک ماکت رو به تصویر کشیدن و خیلی هم عالی در یک کارگاه نجاری کاملا داره حس میشه ولی حس میکنم خیلی بهتر میتونست نمایش داده بشه یا یک مقدار تکرار متریال درست میشد ما بهتر میتونستیم ببینیم .

منتها در پروژه آقای حاجی زاده ما شاهد کادربندی، ترکیب ، نورپردازی و دیزاین درستی رو از یک سرویس بهداشتی هستیم و من بی نهایت دارم از این رندر لذت میبرم به خاطر اینکه کاملا اون دیزاین با رعایت تمام نکاتش داره منتقل میشه به درستی به کارفرما و احسنت به ایشون ، رای من در این مرحله به آقای حاجی زاده هستش .

نیما اکبری – مرتضی شیرافکن

photo_2020-07-27_19-14-59

در رندر آقای مرتضی شیرافکن ما شاهد یک شیشه یکدستی هستیم که من خیلی واسم سخته و توی عمرم تا الان ندیدم یک شیشه به این شکل بخواد اجرا بشه ، ترکیب بندی رندر رو میپسندم ، جای درستی قرار گرفته پروژه .

در کار آقای نیما اکبری منظور من کاملا منتقل میشه و رای من آقای اکبری هست به خاطر نگاه درست ، زاویه درست دوربین و نگاه عالی که این بزرگوار نسبت به این رندر داشته ، متریال و دیتایل ها کاملا داره منتقل میشه و قابل لمس و درک هست و هم اینکه یک نگاه متفاوتی رو شاهد هستیم .